Castelló ret homenatge a Na Violant d’Hongria 2019
La proclamació d’Andrea Sánchez marca el preàmbul de les festes de la Magdalena
Andrea Sánchez Verchili ha sigut proclamada Na Violant d’Hongria 2019, la màxima representat de la Germandat dels Cavallers de la Conquesta. És un dels esdeveniments socials més importants que donen el tir d’eixida a les festes de la Magdalena de Castelló. A l’auditori de la ciutat es va reunir este cap de setmana el món de la festa que es va bolcar en la celebració d’esta recreació medieval que evoca els temps del privilegi de trasllat. El rei en Jaume I serà Hector Prades i Andreu, segons ha comunicat aquest dilluns la Germadat dels Cavallers de la Conquesta, que afegeixen que serà nomenat oficialment el pròxim dissabte 2 de març.
Amb motiu de la proclamació es van engalanar els principals carrers del centre de Castelló. Na Violant d’Hongria, l’esposa de Jaume I, va desfilar amb les seues dones de companya, Carla Sánchez com a Na Dolça; Mireia Sotos, com a Na Eva; Marta Andreu, com a Na Margarida; Berta Vinuesa com a Na Rama i Ainhoa Marín, com a Na Provençala. La comitiva va partir des del carrer de Lluís Vives, i va passar pel carrer de l’Escultor Viciano, fins a arribar a la plaça de la Pau, acompanyats de la banda de bombos i tambors Desperta Ferro.
A l’auditori, José Antonio Balgazo, exprohom de la germandat, va presentar l’acte de coronació, al qual va assistir l’alcaldessa, Amparo Marco; el vicealcalde, Ignasi Garcia; i el regidor de Festes i president del patronat, Omar Braina. A més de les reines de la Magdalena, Natalia Palacio i Natalia Collazos, les respectives corts d’honor i la presidenta de la junta, Noelia Selma, i també els representants de les gaiates.
Per primera vegada en la història de les festes, una dona va fer de mantenidora. Inmaculada Fortanet va ser l’encarregada d’enaltir les virtuts de Na Violant d’Hongria. La gala va concloure amb el tradicional “Cavallers, per la Mare de Déu del Lledó, Sant Jaume i Sant Cristòfol”, i la comitiva es va traslladar fins a l’estàtua del rei Jaume I per a retre-li homenatge amb una corona de llorer.
Més llegit
-
Una sentència obliga València a buscar recintes alternatius per als grans festivals de la Ciutat de les Arts i les Ciències
-
El vent marca el Diumenge de Rams amb processons multitudinàries arreu de la Comunitat Valenciana
-
Trump avalua una operació militar per a extraure 450 quilos d'urani de l’Iran
-
Lluís Cascant: "La docusèrie ‘La senda del Grial’, igual que la saga d'Indiana Jones, també té un punt d'aventura"
-
L'OTAN intercepta per quarta vegada un míssil iranià en espai aeri de Turquia
-
La unitat en patinet de la Policia Local de València imposa prop de 300 denúncies en el primer mes