La cara més desconeguda de la València del primer franquisme
La UV i la UPV publiquen una sèrie de fotografies inèdites que il·lustren com els vencedors imposaven la seua llei
Ix a la llum la cara més desconeguda de la València del primer franquisme. Dènou especialistes han bussejat en arxius públics i privats per a desvelar una ciutat que, després de ser capital de la República, homenatjava jerarques nazis i feixistes.
La Universitat de València i la Universitat Politècnica de València publiquen la setmana que ve la Guía de la Valencia del primerfranquismo, que il·lustra l'ocupació de l'antiga capital republicana on no tot el món se sentia perdedor. Una sèrie de fotografies inèdites que il·lustren com els vencedors imposaven la seua llei.
Els nous poders, també amb partidaris a València, encara presumien d'aliats en una Europa en guerra. El coordinador de la guia, José María Azkárraga, explica que València era una ciutat on dominaven les noves forces, com l’Església i la Falange.
Es desvela ara tota la parafernàlia que el franquisme va intentar amagar després, com la primera etapa molt lligada al nacionalsocialisme alemany i al feixisme italià.
Més llegit
-
Vora seixanta famílies denuncien una empresa d’autocaravanes per estafar-los més de tres milions d’euros
-
Una illa de plàstic amb una grandària de sis vegades Espanya canvia el color del Pacífic
-
L'UCO registra un pis d’Ábalos a València, deté la parella de l'exministre i després la deixa en llibertat
-
El Suprem dona quinze dies a Ábalos, Koldo i Aldama perquè paguen els 647.000 euros de la condemna
-
Confirmen una sanció de 25.000 euros a una empresa per obligar les treballadores a portar còfia
-
Detingut per robar i agredir una parella d'ancians a sa casa de Rotglà i Corberà