El camp valencià, preocupat pel decret que obliga qualsevol que obtinga ingressos del camp a fer-se autònom
Encara no s’aplica, però les organitzacions de llauradors alerten que, en cas de fer-ho, milers de camps quedarien abandonats perquè deixarien de ser rendibles
Creix la preocupació entre les llauradores i els llauradors valencians arran d’un decret, aprovat durant la pandèmia, que diu que tots els que perceben ingressos per les activitats d’agricultura s'han d'acollir al règim d'autònoms de la Seguretat Social.
Aquest decret encara no s'ha començat a aplicar, però les organitzacions agràries ja alerten que, en cas de fer-ho, tindria conseqüències gravíssimes sobre l'agricultura valenciana.
En molts casos la gent que es dedica al camp no viu només d’això, sinó que continua conreant els camps familiars heretats o té una xicoteta parcel·la per a autoconsum i completar el pressupost familiar. Per a aquestes persones, pagar els vora 250 euros de quota mensual que costa fer-se autònom o autònoma suposa perdre diners, ja que, en molts casos, és més del que ingressen per l'activitat agrària i acabarien eixint perdent.
Per això, associacions agrícoles com AVA-ASAJA volen que el decret no s'arribe a aplicar. La seua assessora laboral Marian Sánchez ha explicat a À Punt que, fins ara, només s'havien d'acollir al règim d'autònoms els llauradors i les llauradores que obtingueren dels camps més del 50% dels ingressos. Però, amb el nou decret, milers de persones que completen el sou amb un campet, l'haurien de deixar perquè al País Valencià hi ha molt de minifundi i xicotetes explotacions.
Demanen al govern que tinga coneixement i modifique la norma per evitar que milers de camps acaben quedant abandonats per no ser rendibles.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
El jutge Peinado envia a juí amb jurat Begoña Gómez i la seua assessora
-
‘Valencians al món’ torna a Nova York
-
Estrasburg reobri el cas Sala: el tribunal admet la demanda del fill de la viuda de la CAM contra l'absolució del seu cunyat
-
Les víctimes protesten a la porta del Congrés contra la gestió de Mazón el dia de la dana
-
Mazón compareix de nou este dilluns davant de la comissió de la dana al Congrés