La calor retarda la campanya de la carxofa de Benicarló amb denominació d'origen
Els llauradors esperen traure rendibilitat malgrat l'increment dels costos d'enguany
La calor ha retardat la campanya de la carxofa de Benicarló (Baix Maestrat) amb denominació d'origen que es preveu que arribarà als dos milions de quilos. La falta de fred no ha permés començar fins aquests dies la seua certificació, que enguany tindrà un sobrecost en la producció.
Fa quinze dies que les carxofes han entrat als magatzems, però no ha sigut fins a la davallada de les temperatures que és quan s'han pogut començar a certificar amb la denominació d'origen. Només una quarta part de la producció se certifica com a DO.
A pesar de l’augment dels costos, els llauradors esperen traure rendibilitat. “Ha pujat el preu de l’energia i dels fertilitzants al voltant d’un 20%, però confiem que els clients hi col·laboren”, assegura Enric Morera, llaurador de Benicarló.
El mercat nacional és la principal destinació, on lideren comunitats autònomes com Catalunya, Madrid o el País Basc. A més, amb noves varietats també s'ha arribat a mercats com Alemanya o França on demanen més grandària.
Enguany una campanya en les xarxes ha promocionat el consum entre els joves pel seu valor nutricional i gastronòmic. Precisament la festa al voltant d’aquest producte ha sigut premiada com un dels tres millors festivals gastronòmics d'Europa.
Més llegit
-
Mazón emplaça a una compareixença en uns dies: “Em faig càrrec del dia d'ahir”
-
Nou atac vandàlic als sanitaris de la Coma: el cotxe d'atenció domiciliària apareix amb els vidres trencats
-
La mare d'un alumne amb hiperactivitat d'Alacant denuncia a la Policia un cas d'assetjament escolar
-
Víctimes de la dana reclamen 58 milions a la Generalitat i la CHX per via administrativa
-
El TSJCV avala de nou la consulta de la llengua base
-
Espí rescata el Llevant a Los Arcos (3-4)