Busquen un home per la pintada nazi al cementeri de Vinaròs
La Guàrdia Civil tracta d'identificar l'autor, gravat per les càmeres de seguretat durant l'atac al monument a les víctimes de l'holocaust nazi.
La Guardia Civil de Vinaròs busca un home com a sospitós d'haver pintat una creu esvàstica sobre el monument a les víctimes de l'holocaust nazi, al cementeri municipal de la localitat, el passat 28 de març. Segons ha pogut confirmar À Punt Notícies, els agents tracten d'identificar un home que va ser gravat cometent l'atac, a plena llum del dia, per les càmeres de seguretat del cementeri.
La investigació de la Guàrdia Civil se centra en un atacant que va ser gravat per les càmeres de seguretat el dia 24 de març, passades les quatre de la vesprada, a plena llum del dia. En les imatges s'observa com un home calb, amb el rostre ocult per un tapaboques negre, accedeix al jardí on es troba el monument a les víctimes que van morir al camp d'extermini nazi de Mathausen i pinta una creu esvàstica amb esprai roig sobre la inscripcio commemorativa.
Segons ha pogut confirmar À Punt Notícies, els agents de la Guàrdia Civil de Vinaròs treballen amb diverses hipòtesis i mantenen totes les línies d'investigació obertes.
L'Ajuntament de Vinaròs havia col·locat la càmera després que el monument patira un atac de característiques similars fa sis mesos. El consistori va denunciar l'aparició d'una segona pintada nazi al memorial el passat 24 de març. Aleshores la Guàrdia Civil va revisar les gravacions i com a resultat de la investigació va descobrir un atacant la identitat del qual tracta d'aclarir.
El regidor d'Obres i Serveis de l'Ajuntament de Vinaròs, Guillem Alsina, va ordenar que es netejara la pintada i va garantir que el monument estaria a punt per a l'homenatge a les víctimes que se celebra cada mes de maig
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
-
Un jutjat investiga per presumpte delicte d’odi els pares d’una xica trans soterrada amb el nom de naixement
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
11.09.2026 | Informatiu migdia