Els bombers de València apuntalen dos edificis emblemàtics d'Utiel i Xiva afectats per la DANA
Esta setmana, el consorci ha treballat en els cellers subterranis de l'Ajuntament d'Utiel i l'edifici de La Mútua de Xiva
El Consorci Provincial de Bombers de València ha treballat esta setmana per a apuntalar les estructures de dos llocs emblemàtics: els cellers subterranis de l'Ajuntament d'Utiel i l'edifici de La Mútua de Xiva. Van resultar danyats per la DANA del 29 d'octubre.
Els treballs els ha dut a terme la Unitat de Rescat en Emergències i Catàstrofes del Consorci, la UREC, especialitzada en escenaris de despreniments. Des de fa ja una setmana, treballa per a apuntalar d'urgència locals comercials, habitatges particulars i edificis de tipologia variada a tota la província de València, segons informa el Consorci.
L'objectiu és actuar en aquells punts "on es requereix un apuntalament urgent, amb la finalitat d'evitar danys majors i preservar l'immoble". Tot això, en coordinació amb els tècnics d'edificació, indiquen des de l'organisme.
En el cas dels cellers d'Utiel, amb segles d'història, els bombers han apuntalat l'estructura subterrània i afirmen que "es tracta d'un treball molt delicat, per les característiques del lloc". Quant a l'edifici històric de Xiva, de finals del segle XIX, la DANA va afonar part de les parets que donen al barranc. Allí, la UREC ha desmuntat un pilar de rajola on s'havia produït una pèrdua de secció important i, a més, s'ha desenrunat tota esta part.
Més llegit
-
Més de 84.000 famílies nombroses afronten els reptes de criar i conciliar a la Comunitat Valenciana
-
Els socialdemòcrates guanyen les eleccions de Suècia i l'oposició de centreesquerra supera per la mínima el bloc de dreta
-
Solucionada la incidència tècnica a l'estació del Nord de València que ha afectat diverses línies de Rodalia
-
Sánchez espera que la situació a Ceuta estiga estabilitzada a finals d'any
-
El CIS mostra una caiguda de dos punts en la intenció de vot al PSOE, encara que es manté com al partit més votat
-
Quedar per a crear: dibuixants es congreguen als Jardins de Monfort pel València Design Fest