Els bombers de Castelló multipliquen per tres els rescats de muntanya
Han fet 40 serveis des que començà l'estiu davant dels 15 en el mateix període de l'any passat.
El grup de rescat de muntanya del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) ha fet quasi tres vegades més serveis durant aquest estiu atípic pel coronavirus, en què moltes persones han decidit passar les vacances gaudint de destinacions de l'interior de les comarques del nord. Entre l'1 de juny i el 27 d'agost, han fet un total de 40 rescats el que contrasta amb els 15 que van assumir durant el mateix període de l'any passat.
El cap de la unitat de rescats del CPBC, Javier Botet, considera que la major afluència d'excursionistes estaria darrere d'aquest augment en els rescats. Sobretot, explica, perquè molts turistes han preferit acostar-se a paratges que tenen molt prop, com les agulles de Santa Àgueda, a Benicàssim, o barrancs, gorgs o altres indrets naturals. Moltes vegades es tracta d'excursionistes que es perden o s'accidenten per no preparar bé l'eixida.
Entre els consells de prevenció dels bombers, destaca conéixer la previsió de l'oratge, avisar família i amics d'on s'anirà i, sobretot, usar el sentit comú. JuanFran Leal, del grup de rescat de muntanya, recorda que és fonamental telefonar al 012, facilitar la geolocalització de l'indret on s'està i no moure's d'allí per a facilitar el treball de l'equip de rescat.
Segons dades facilitades pel consorci, la Plana Alta és la comarca que concentra la major part dels rescats de muntanya, amb 12, seguida de les zones de l'Espadà-Millars i la Plana Baixa, amb 6 intervencions en cadascun dels dos casos. A l'Alt Palància se n'han fet 4, igual que al Maestrat-Alcalatén. Als Ports i l'Alcalatén hi ha hagut 3 rescats i el Baix Maestrat, amb 2, tanca la llista.
Més llegit
-
Troben un conductor mort dos dies després de patir un accident a Pedreguer
-
El millor restaurant d’Espanya per a persones celíaques està a València
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
-
El Consell autoritza nous estudis en les universitats de la Comunitat Valenciana
-
Tancades al bany les platges de Punta del Raset, les Marines i els Molins de Dénia, i la del Fortí de Vinaròs
-
Estos són els radars que més multes posen a la Comunitat Valenciana
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
15.07.2025 | “Gran pantalla”: les sales de cine aposten per la tecnologia immersiva per a atraure el públic
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | L'esperanto, una llengua que aspirava a la universalitat i continua molt present a Cheste
-
14.07.2025 | Les notícies de la nit
-
14.07.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | El Restaurant Lar Gallego