Els bisbes, disposats a dialogar amb la Fiscalia sobre els abusos a menors
La Fiscalia insta l’Església a presentar-se com a acusació particular en els casos de pederàstia amb membres involucrats.
L’Església ha mostrat una aparent disposició a abordar els casos de pederàstia entre els seus murs. El secretari general de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), Luis Argüello, ha obert la porta al fet que la Fiscalia General de l’Estat es pose en contacte amb alguns dels seus membres per a tractar el tema dels abusos sexuals que han obert nombrosos casos judicials els últims anys.
Aquestes declaracions es produeixen després de les acusacions de la Fiscalia, que aquesta setmana ha assegurat que les mesures per a evitar i denunciar els abusos sexuals a menors a l’Església són “deficients”, i li ha oferit a aquesta institució que duga cada sospita a la justícia prescindint de comprovacions o filtres interns de verificació. Després de la reunió, Argüello ha aprofitat la roda de premsa posterior per a transmetre el seu “desig” de diàleg, a més d’assegurar que tenen molt avançat l’esborrany sobre la nova normativa per a la prevenció i protecció dels abusos sexuals a menors dins d’aquesta institució.
La Fiscalia ha publicat un reial decret on demana al Vaticà que autoritze legislar en les diòcesis i congregacions espanyoles, i s’inclou la possibilitat que es presenten com a acusació particular en els casos d'abusos sexuals en els quals estiguen involucrats els seus membres. A més, insta a les víctimes a denunciar davant la justícia civil.
Més llegit
- 
                        
                                                        Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
 - 
                        
                                                        Quines són les opcions de Mazón? El futur polític del cap del Consell
 - 
                        
                                                        Troben mort un britànic de cinquanta anys en un carrer de Xàbia
 - 
                        
                                                        Del suport al distanciament: l’evolució dels missatges de Feijóo sobre Mazón des de la dana fins a la possible dimissió
 - 
                        
                                                        El jutge processa Ábalos, Koldo i Aldama pels presumptes contractes irregulars de mascaretes
 - 
                        
                                                        Mor una dona de 42 anys en un accident de trànsit a l'N-332 a l'altura d'Orihuela