La ‘batalla de tomaca’ ompli el centre de Bunyol
La 73 edició de la Tomatina arranca amb novetats com la instal·lació de punts violeta i el dispositiu de seguretat Alertcop.
Més de 22.000 visitants d’arreu del món han omplit els carrers de Bunyol per a llançar 145.000 quilos de tomaques en la 73 edició de la Tomatina, que ha arrancat aquest dimecres amb la instal·lació de punts violeta i el dispositiu de seguretat Alertcop com a novetats principals.
Des de les 11 del matí, milers de persones s’han sotmés a les “tomataes” que han llançat dotzenes d’operaris des dels camions. Fins ara no hi ha constància de cap incident al llarg de l’aproximadament un quilòmetre de recorregut, segons ha confirmat l’alcaldessa del municipi, Juncal Carrascosa.
Punts violeta
“També hem habilitat punts violeta per a atendre qualsevol tipus d’agressió, que forma part d’una extensa campanya de sensibilització contra la violència de gènere”, ha explicat l’alcaldessa. Aquests llocs, que promou la Generalitat, estan distribuïts per tota la zona de la Tomatina i un equip de voluntaris s'encarrega d’informar i acompanyar les afectades en cas d’agressió. A més, per tot el poble es pot llegir el lema “No és No” contra l’assetjament masclista.
Alertcop
Hores abans de l’esdeveniment, la Guàrdia Civil ha engegat el dispositiu de seguretat amb Alertcop. Mitjançant aquest sistema, els usuaris que es descarreguen l’aplicació poden enviar avisos de seguretat de qualsevol fet il·lícit en temps real, des del recinte i els voltants, al centre operatiu.
Els guàrdies civils pararan una atenció i vigilància especial a qualsevol agressió o abusos deshonestos. Com a mesura preventiva, també s’ha restringit l’espai aeri per a evitar que sobrevolen drons que puguen posar en perill la seguretat de la Tomatina.
Més llegit
-
Les primeres hores del temporal deixen més de 150 litres a Aín, 131 litres a Eslida, 112 a Xodos o vora 93 a Yátova
-
El temporal descarrega la pitjor part a la mar i deixa acumulats de fins a 170 l/m² al Baix Maestrat
-
Pluges torrencials amb acumulats que poden superar els 250 l/m²
-
Junts rebutja els dos decrets de vivenda del govern del PSOE i Sumar
-
La Generalitat manté l'alerta roja fins este divendres, "més enllà de la predicció de l'Aemet"
-
El Congrés tomba els dos decrets de vivenda i alimenta els rumors d'avançament electoral