El barber més longeu: 82 anys d'ofici a Vinalesa i sense ganes de jubilar-se
Amb la nova reforma de les pensions, els treballadors amb edat de jubilació que vulguen continuar treballant rebran una bonificació
Un 10% de les persones en edat de jubilació prolonga voluntàriament la vida laboral i, amb l'última reforma de les pensions, estos treballadors i treballadores seran bonificats a partir d’abril. D'esta manera es premia una opció que permet a les generacions més joves beneficiar-se dels coneixements dels més veterans. És el cas d'Enrique, conegut com el barber de Vinalesa (Horta Nord), que ha passat més de huit dècades de la seua vida tallant cabells i barbes i que no es planteja de moment penjar les tisores.
"Quan jo tenia sis anys, com que mon pare era molt pobret, no tenia més remei que posar-me damunt d'un tamboret a remullar i afaitar", ens explica Enrique, el barber més veterà de la comarca. Han passat 82 anys des que va començar en l'ofici, tota una vida dedicada amb gust a la seua faena: "he estat tan feliç ací, que m'ha donat horror jubilar-me". I encara va més enllà quan afirma que "si jo tinc ací la felicitat, per què he de buscar-la en un altre lloc?".
Òbviament, tantes dècades apujant la persiana cada dia, ha fet que Enrique s'haja guanyat la clientela. Fins a la seua barberia arriben homes de tota la comarca i ell sap com tractar-los: "per a estar en esta professió, has de ser confessor també, perquè hi ha moltes coses que et diran i tu has de saber-te-les callar". Lliçons basades en l'experiència de les quals el seu hereu aprén en directe per a continuar el negoci. Perquè, tot i que el relleu està assegurat de la mà del seu fill Nicolás, el barber octogenari s'acollirà a la bonificació per jubilació demorada perquè té clar que continuarà tallant cabells fins que la salut li ho permeta.
Més llegit
-
El foc de la Cremà acomiada unes Falles convertides en un clam col·lectiu per la pau
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
-
Altea acull el rodatge de ‘Buitres’, protagonitzada per Clara Lago i Quim Gutiérrez
-
Guia per a seguir la Cremà de les Falles de 2026
-
Els líders de la UE fan una crida a posar fi a la guerra del Pròxim Orient i a tornar a la via diplomàtica
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"