Els bacteris resistents als antibiòtics causen 3.000 morts a l'any a Espanya
Un 20% de la població els utilitza de manera innecessària.
Cada any moren 3.000 persones a Espanya per culpa de bacteris que han aprés a resistir els antibiòtics. Són dades que fan públiques els experts coincidint amb el Dia Europeu per a l'Ús Prudent dels Antibiòtics, on els especialistes incideixen en la responsabilitat a l'hora de prendre'ls.
Segons les mateixes dades, un 20 % de la població utilitza antibiòtics de manera innecessària, per a tractar, per exemple, un simple refredat. Els especialites assenyalen que consumir-los pel nostre compte i sense prescripció mèdica fa que els bacteris aprenguen a resistir-ne els efectes i acaben sent ineficaços.
La investigadora en genòmica i salut Pilar Francino explica que els bacteris són capaços de crear proteïnes que desfan els antibiòtics i fan que siguen ineficients. Això pot tindre conseqüències letals en infeccions intestinals, per meningitis o pneumònies bacterianes, segons ha dit la investigadora.
Més llegit
-
Un informe de la Guàrdia Civil assenyala que els avisos previs no advertien d'una entrada massiva a Ceuta
-
Investiguen si la xiqueta morta en una casa d'Alzira va pujar a una hamaca que va fer cedir el pilar
-
El Consell anuncia que la pujada salarial per als docents s'aplicarà des d'este setembre
-
El Consell se suma a Feijóo en la petició de dimissió de Pedro Sánchez
-
Una xiqueta mor i el seu germà està ferit greu en caure el pilar d'una casa a Alzira
-
L'ONU aprova un nou mapa del món que mostra la grandària real d'Àfrica