Autoritzen un transvasament del Tajo al Segura de 38 hm³
S’autoritza automàticament perquè es faça efectiu al llarg del mes de gener en constatar que el sistema es troba en situació de nivell 2.
La Comissió Central d’Explotació de l’Aqüeducte Tajo-Segura ha aprovat un transvasament de 38 hm³ des de la conca del Tajo a la del Segura, amb l’objectiu que es faça efectiu al llarg del mes de gener.
L’informe de situació, elaborat pel Centre d’Estudis i Experimentació d’Obres Públiques (Cedex) i que ha pres en consideració la Comissió, indica que amb data 1 de gener de 2019, el volum embassat a Entrepeñas i Buendía era de 645,2 hm³. Així, queda un volum autoritzat pendent de transvasar de 20,8 hm³, per la qual cosa resulta un volum d’embassament efectiu de 624,4 hm³, superior al llindar de 602 hm³ que correspon al mes de gener.
El Ministeri precisa que, per tant, es constata que el sistema es troba en situació de nivell 2 i s’autoritza automàticament un transvasament de 38 hm³. A més, afig que el ritme de transvasament s’anirà adequant a l’avanç de les obres d’emergència de reparació de les infraestructures del posttransvasament danyades com a conseqüència de les pluges del mes de novembre.
Més llegit
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València
-
El govern espanyol desclassifica este dimarts els informes d'intel·ligència sobre la crisi de Ceuta
-
L'expresident de Plus Ultra ratifica que va pagar la comissió de 530.000 euros al "grup Zapatero"
-
Morant afirma que va patir una "agressió masclista" de Mompó i avisa que demanarà "responsabilitats" polítiques
-
Almenys cinc morts en estavellar-se un avió de càrrega d'Amazon a l'aeroport de Miami
-
La calor i les tempestes posen en alerta quasi tota la Comunitat Valenciana