Arxivada provisionalment la investigació sobre el tren de Begís a l'espera d'uns informes tècnics
El jutjat ha pres la decisió per a evitar que córreguen els terminis processals fins que es reba la informació, que considera essencial per a la causa
El jutjat de primera instància i instrucció 1 de Sogorb ha arxivat provisionalment la investigació sobre el tren de passatgers València-Saragossa que van atrapar les flames de l'incendi de Begís (Alt Palància), el passat 16 d'agost. El jutjat ha pres la decisió a l'espera de l'anàlisi del buidatge de dos dispositius electrònics del comboi, que va ordenar al Departament de Noves Tecnologies de l'Institut Armat l'endemà de l'accident. Entén que la investigació no pot continuar sense aquest informe tècnic i, assumint la complexitat i el temps que requereix l'anàlisi, ha decidit l'arxiu provisional. La decisió evitarà que córreguen els terminis processals fins que es reba la informació, segons ha informat en una nota el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.
La decisió, que va acordar l'anterior titular de l'òrgan judicial el passat 26 de gener, no s'ha comunicat fins a aquest dijous a les parts, a causa de la vaga dels lletrats de l'administració de justícia.
El jutjat de Sogorb ha incoat diligències prèvies per possibles delictes de lesions i danys el 10 d'octubre del passat any, després de rebre l'atestat de la Guàrdia Civil sobre l'incident, en què catorze passatgers van resultar ferits.
En les diligències prèvies de la causa figuren quatre persones investigades (la maquinista que pilotava el tren, un responsable del Consorci de Bombers de Castelló i altres dos responsables del Servei de Prevenció d'Incendis d'aquesta província), així com 30 perjudicats i 34 testimonis.
Cap d'ells ha sigut citat per a prestar declaració en decretar-se el sobreseïment provisional de la causa per no aparéixer “degudament justificada la perpetració del delicte que ha donat motiu a la formació de la causa", segons el TSJ-CV.
Més llegit
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
El Festival de les Arts i el BigSound hauran de canviar d'ubicació arran d'una sentència judicial
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
La PAU del curs 2025-2026: La convocatòria ordinària se celebrarà els dies 2, 3 i 4 de juny i l’extraordinària els dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
El Congrés convalida el decret anticrisi que rebaixa l'IVA de la llum, el gas i els carburants
Més vist
Més escoltat
-
25.03.2026 | 90 minuts
-
26.03.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
26.03.2026 | Les notícies del migdia
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor
-
25.03.2026 | ContrÀpunt
-
25.03.2026 | Anna Albaladejo presenta “Ací, on floreixen les tortugues”,