Amparo Navarro serà la primera rectora en la història de la Universitat d'Alacant
La catedràtica de Dret Financer i Tributari substitueix en el càrrec Manuel Palomar.
La catedràtica de Dret Financer i Tributari Amparo Navarro serà la primera rectora de la Universitat d'Alacant (UA) en 41 anys d'història en guanyar les eleccions al rectorat d'aquesta institució enfront de l'altre candidat, el catedràtic d'Història Medieval José Vicente Cabezuelo, segons fonts de la UA. Navarro ha obtingut el 54,27% dels vots emesos, mentre que la candidatura liderada per Cabezuelo ha aconseguit el 42,67% dels sufragis.
D'acord amb el calendari electoral, aquest divendres es produirà la proclamació provisional de Navarro com a vencedora dels comicis i el pròxim dia 10 la definitiva. Navarro substituirà en el càrrec Manuel Palomar, qui ha dirigit la UA durant huit anys.
Segons fonts de la institució, en aquestes eleccions han votat 1.677 membres del personal docent i investigador (PDI), la qual cosa suposa un 65,70%; 2.533 alumnes, un 9,88%, i 1.677 membres del personal d'administració i serveis (PAS), un 80,62%. Els comicis, celebrats aquest dijous, es van haver de suspendre el mes de maig pel confinament obligatori de tota la població per la pandèmia de coronavirus.
Més llegit
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
Educació i professorat reprenen este dimarts les negociacions amb la unitat sindical trencada per l’acord d’increment salarial
-
Vox anuncia un acord amb el PP per a presentar els pressupostos del 2026
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
El professorat que corregix la PAU amenaça de dimitir en bloc per l'estancament de les negociacions de la vaga
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians