Les altes temperatures sostingudes durant mesos causen estrés tèrmic
Tanta calor està afectant els nostres cervells i les nostres relacions, expliquen les veus expertes
Malgrat que estem a les portes de la tardor, els termòmetres continuen desafiant-nos i la calor no ens abandona. De fet, aquesta passada nit ha sigut la més calorosa a Castelló de la Plana des de 1911 i, fent balanç, a Alacant ja són 84 les nits tropicals de més de 20 graus. La mateixa estampa es viu a València, Peníscola, Benidorm, Rojals o Elx.
Durant el dia la situació millora una mica, però durant les nits es continuaran assolint els valors sufocants que patim des de fa setmanes i això, diuen les veus expertes, ens està passant factura.
Les altes temperatures sostingudes en el temps durant tants mesos provoquen el que s’anomena estrés tèrmic, i afecta tant el nostre cervell com les nostres relacions.
Segons explica el metge de família de l’Hospital Quirónsalud de València, Antonio Domingo, tanta calor fa que tinguem la tensió baixa durant tot el dia, i això fa que no ens trobem bé i estiguem incòmodes. Aquesta incomoditat comporta irritabilitat, cosa que ens fa més proclius a enfadar-nos.
Però no només això. La calor també genera hàbits menys saludables, i fa que es consumisquen més alcohol i drogues, que poden derivar en problemes mentals, afirma Paco Bellver, vicepresident de la Societat Valenciana de Psiquiatria.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
Deu ferits en quatre accidents de trànsit a l’AP-7 entre Xilxes i Moncofa a causa de la boira
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
El colpista Antonio Tejero mor a Alzira el mateix dia que es desclassifiquen els documents del 23F
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
25.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | Carles Magraner presenta el seu nou treball discogràfic: 'San Francesco Giullare di Dio