Algemesí celebra la fira del picant més gran d'Europa
El plat fort s'ha servit este diumenge, amb la celebració del campionat d’Espanya de menjadors de vitets
Algemesí (Ribera Alta) ha viscut este cap de setmana una nova edició de The Hell Contest, "la fira del picant més gran d’Europa", celebrada al parc Salvador Castell de la ciutat. Però el plat fort, com sempre, s'ha servit este diumenge, en el campionat d’Espanya de menjadors de vitets.
El públic ha pogut disfrutar de degustacions de salses, formatges, embotit, cacau i fins i tot granissat picant, a més d'altres productes exclusius que s'han oferit en els expositors vinguts d'arreu del món. També s'han dut a terme activitats infantils amb castells unflables, pintacares i tallers de plantació d’hortalisses i s'ha pogut gaudir de música en directe i food trucks.
El concurs nacional de menjadors de vitets s'ha organitzat en successives rondes eliminatòries que els participants han anat superant. En cada ronda han degustat diferents tipus de vitets, des dels menys picants fins al que ostenta el rècord Guinness del vitet més picant del món, el Carolina Reaper. Els concursants també n'han digerit altres com el Tombarotllos, pebres de Caiena, xili havà, xili de Jalapa o Trinidad Scorpion.
La fira ha comptat amb la presència de Paul Ouro, cofundador de The League of Fire, entitat que regula els campionats de menjadors de vitets a escala mundial; Shahina Waseem, campiona mundial i ambaixadora de The League of Fire, i els campions d'Alemanya, Hongria i Polònia.
Natxo Silvestre, regidor de Turisme, Festes i Tradicions, ha assegurat que esta fira posa "el nom d’Algemesí en el panorama mundial i és incomptable el nombre de persones de tot el món interessades que venen a la nostra ciutat atretes pel certamen".
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
El foc de la Vall d’Uixó calcina 8.500 hectàrees i 6.000 evacuats ja poden tornar a casa
-
La petjada del foc a Artana, Betxí, la Vall d'Uixó i la Vilavella
-
Tres detinguts en trobar en un cotxe onze quilos de metamfetamina durant un control a l'AP-7
-
Presó per al jove que va apallissar i deixar en coma un home a València
-
‘Valencians sobre rodes’ recorre l’antiga ruta del Tren dels Anglesos que unia Gandia i Alcoi
Més vist
-
26.07.2026 | Informatiu migdia
-
26.07.2026 | Gala de clausura del 72é Certamen Internacional de Habaneras y Polifonía de Torrevieja
-
24.07.2026 | Està passant
-
26.07.2026 - 21:00 h | Especial informatiu | Incendi de la Vall d'Uixó
-
27.07.2026 | Informatiu nit
-
26.07.2026 - 19:00 h | Especial informatiu | Incendi de la Vall d'Uixó