Alerten de la situació de despoblament que pateix la Ribera Alta
Municipis com l'Ènova o Senyera insten a frenar el descens de residents amb lloguers barats i atraient empreses tecnològiques.
Alguns municipis de la Ribera Alta veuen com, amb el pas del temps, es buiden els seus carrers. Malgrat estar ben comunicats amb València, alguns asseguren que han perdut entre un 20% i un 25% del veïnat en els últims 20 anys i volen frenar aquesta tendència abans que siga massa tard.
“La nostra situació és molt similar a la que tenen municipis d’interior com la Canal de Navarrés i la Vall d’Aiora. Estem molt ben comunicats, però sembla que l’autovia marca una frontera”, ha expressat per als micròfons d’À Punt Txema Peláez, president de la Mancomunitat de la Ribera Alta. El principal problema, lamenten, és el fet de pertànyer a una comarca que no està reconeguda per part de l’administració com una regió que està perdent població. “No som visibles”, ha alertat Peláez.
Els municipis afectats, entre els quals hi ha Sellent, l’Ènova i Senyera, han demanat reunir-se amb els responsables de l’Agència Valenciana Antidespoblament per a visibilitzar que hi ha “moltes diferències” pel que fa al creixement de població al llarg del territori. Demanen una millora dels serveis, i promoure la inversió d’empreses tecnològiques. “Si estàs connectat globalment amb el món, no et cal tindre una seu física en una gran ciutat, sinó que es pot treballar des de xicotets municipis ben comunicats i amb bons serveis”, ha proposat.
També plantegen l’accés a un lloguer barat i protegir l’estat de les vivendes buides. “Cada vegada hi ha més vivendes tancades als nostres pobles i d’ací a uns anys estaran en un estat ruïnós”, ha dit alarmat. Així, Peláez ha instat a anticipar-se a aquesta situació i a donar la possibilitat que la gent jove o amb escassos recursos econòmics tinguen el problema habitacional solucionat.
Més llegit
-
Braulio Vázquez assumix la direcció esportiva del València
-
Acord entre el Consell i els sindicats per a implantar la jornada laboral de 35 hores setmanals en l'administració
-
Detenen un pederasta a Gandia amb fotos sexuals del seu bebé i la seua fillastra menor
-
Valverde diu que no i el València continua buscant entrenador
-
L’Imserso oferirà 7.447 places a 50 euros mentre els hotels valencians reclamen l’actualització de les tarifes
-
Mor un home de huitanta anys cornejat en els bous al carrer de la Vilavella