Alcoi ret homenatge a Paco Aura a títol pòstum
L'acte començarà amb la inauguració d'una exposició de fotografies al rebedor de l'Ajuntament
L'Ajuntament d'Alcoi homenatjarà aquest dijous a títol pòstum Paco Aura, supervivent del camp nazi de Matahausen-Gusen, "actiu defensor de la llibertat i de la pau, que va dedicar la seua vida a donar a conéixer la barbàrie perquè no tornarà a succeir mai i que va morir el passat 27 de novembre quan va complir 100 anys".
El consistori ha recordat que Aura va rebre en vida la Medalla d'Or d'Alcoi, màxima distinció institucional, i a més es va donar el seu nom a un pont. Per a aquest dijous, a les 19 hores, s'ha programat un acte de reconeixement a títol pòstum en què està prevista l'assistència del president de la Generalitat , Ximo Puig, i la consellera de Justícia, Gabriela Bravo.
L'acte estava ja preparat per a celebrar el 100 aniversari de Paco Aura, un aniversari que hauria de haver-se produït el 30 de desembre, però la seua mort ha convertit l'acte en un homenatge pòstum a un home que va ser "exemple de lluita contra la desmemòria" .
L'homenatge començarà amb la inauguració d'una exposició de fotografies al rebedor de l'Ajuntament. A continuació es realitzarà la segona part de l'acte a la sala de plens amb la presentació de la reedició del llibre que van escriure Àngel Beneito, Paco Blay i Natxo Lara amb el títol Francisco Aura Boronat. Resistència i dignitat enfront de la desmemòria.
Més llegit
-
Renfe culpa l'Ajuntament de València pels trens afectats per les mascletaes i esborra un tuit que l'acusava de no garantir la seguretat
-
El cuer li abaixa els fums al València (1-0)
-
Aglomeracions sense incidències en el servici de Rodalia, sense parada a l'estació del Nord entre les 13:00 h i les 15:00 h
-
Consulta els municipis on no hi haurà classe per Falles els dies 16 i 17 de març
-
Detenen una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
Queda aprovada l'oferta d'ocupació de FGV del 2025, que inclou 172 places, 81 per a maquinistes