Alacant rehabilita cinc refugis de la Guerra per a ús públic
Es tracta de refugis antiaeris de la Guerra Civil situats entre els dos castells, que es volen aprofitar per a us públic i cultural.
L'Ajuntament d'Alacant ha adjudicat les obres de rehabilitació dels cinc refugis antiaeris situats dins de l'àmbit Edusi-Las Cigarreras. Amb ells, Alacant es convertirà en la primera ciutat de tot l'estat espanyol amb més recursos memorístics rehabilitats i oberts al públic. Es pretén posar les cinc infrastructures de protecció de la població en cas de bombardejos durant la Guerra Civil a disposició del públic tant per a visites guiades com per a activitats culturals diverses. Per a açò, se'ls instal·larà enllumenat i guies per a poder fer-hi exposicions. Seran totalment accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.
Es troben entre els dos castells d'Alacant, el de Santa Bàrbera i el de Sant Ferran. Concretament, a les escalinates de l'Institut Jordi Joan a l'avinguda del General Marvà i al carrer del Marqués de Molins, a la plaça del Músic Tordera, al Mercat Central i a la Tabacalera. S'afegiran als que ja es troben oberts al públic de les places de la Balmis i Sèneca.
Amb un pressupost de 280.250 euros, les rehabilitacions dels refugis de la Guerra Civil s'inclouen en l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat Las Cigarreras per a promoure la protecció, el foment i el desenvolupament del patrimoni natural i natural de zones urbanes.
Imatge: és del refugi de General Marvà i es troba a Informatius Z-AAfotos-00Alacant i es diu R-35 Marvà
Més llegit
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
Les devastadores inundacions de Texas deixen ja 52 víctimes mortals, 15 d'elles xiquets
-
Les arruixades donen una treva, però la calor extrema es manté a la Comunitat Valenciana
-
Calor i tempestes de vesprada
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser