Ajuntaments del Baix Segura denuncien que no han arribat els fons per a la reconstrucció després de la DANA
Segons la Generalitat, l’administració ha executat el 80% dels 200 milions d’euros, però els consistoris discrepen.
Un any després de la DANA que va assolar la comarca del Baix Segura, la paralització causada per l’emergència sanitària de la Covid-19 ha generat retards en l’arribada dels fons per a la reconstrucció.
La Unió Europea només ha entregat un 10 per cent de les ajudes promeses, i el govern central manté paralitzats els 6 milions d’euros consignats per part de la Diputació d’Alacant per a la comarca.
A més, segons fonts de la Generalitat, l’administració autonòmica sí que ha executat el 80% per cent dels 200 milions d’euros compromesos a ajudes de primera necessitat, però alguns alcaldes i alcaldesses amb què ha parlat À Punt Notícies ho neguen.
L’alcalde d’Oriola, Emilio Bascuñana, ha assegurat que encara no ha arribat cap ajuda al seu municipi, on la gestió de l’emergència ha costat cinc milions d’euros.
També María Gómez, alcaldessa d’Almoradí, ha explicat que, dels 430.000 euros en ajudes que la Generalitat va aprovar per a la població, només els han arribat 45.000.
Precisament a aquest municipi que va arribar a estar completament aïllat, aquest dissabte s’ha celebrat un acte commemoratiu del primer aniversari de les inundacions. La setmana que ve es presentarà en aquest municipi el pla Vega Renhace.
D’altra banda, a la Font de la Figuera les pluges van inundar completament les vies del tren, una infraestructura que l’Ajuntament reivindica des de fa tres dècades que estan mal plantejada i agreuja els problemes de les inundacions.
Així, el consistori ha decidit presentar per primera vegada una reclamació patrimonial al Ministeri de Transports i a ADIF, i ha demanat vora 550.000 euros per a reparar els danys causats per les inundacions de l’any passat.
Mentrestant, l’Ajuntament d’Ontinyent i la Generalitat encara treballen per a reparar els danys que la gota freda va causar al barri de la Cantereria i per evitar que la situació torne a repetir-se.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions