Aerte reclama que es permeta el contacte físic entre familiars i residents
Les últimes dades facilitades per l’Imserso demostren que des de fa dos mesos, no hi ha morts per la Covid-19 a les residències de la Comunitat Valenciana
L’Associació Empresarial de Residències i Servicis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) demana a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i a la d’Igualtat i Polítiques Inclusives, que es permeta el contacte físic en les residències entre familiars i residents per la millora de la situació general i la protecció que està donant la vacuna.
Les dades que ha facilitat recentment l’Imserso mostren que a la Comunitat Valenciana fa més de dos mesos que no mor cap resident als centres de majors a causa de la Covid-19, a qual cosa demostra com d'eficaç està sent la vacuna en aquests recintes.
La normativa que regula aquests centres és del 8 d’abril, i Aerte clama que aquesta sols preveu situacions d’alerta, però no què fer si la situació millora i això que impedeix a les residències actuar i millorar la qualitat de les persones que atenen.
"No podem estar cada dia sentint que som la regió d'Europa amb menys incidència i que això no es reflectisca en un canvi de la normativa cap a la normalitat", afirma José María Toro, intentant fer entendre que el canvi és necessari perquè “els professionals i les famílies estan esgotats”.
Per la seua part, Aerte considera bona idea mantindre el règim de visites sense saturar els centres, ja que això seria una mesura precipitada. Tanmateix, considera oportú que els nous ingressos (tant de residents com de professionals) es la respectiva prova PCR per a esquivar qualsevol problema possible.
Més llegit
-
Una allau mata tres esquiadors, dos d'ells coneguts muntanyencs i influenciadors
-
La policia busca un grup de menors que van apallissar indiscriminadament almenys quatre persones a València
-
Nit de Cap d'Any freda i amb possibles plugims al litoral per a acomiadar 2025
-
Cap d'Any amb oratge estable i fred. Pluja i neu els primers dies del 2026?
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "Hi ha poca probabilitat de trobar-los vius"
-
Puja un 14% l'administració de vacunes contra la grip en comparació amb l'any anterior