Dos adjudicataris de les vivendes de protecció pública d'Alacant renuncien als pisos
L'alcalde comunica la renúncia de 2 dels 140 adjudicataris que tenien un pis a la platja de Sant Joan que investiga la Fiscalia per presumptes adjudicacions irregulars
Dos dels 140 adjudicataris de les vivendes de protecció pública (VPP) construïdes en un solar de la platja de Sant Joan d'Alacant han renunciat al domicili, segons ha anunciat este dimarts l'alcalde de la ciutat, Luis Barcala.
Són vivendes incloses en la promoció de vivendes protegides que investiga la Fiscalia Provincial d'Alacant per presumptes adjudicacions irregulars, entre elles a persones relacionades directament amb el consistori: la regidora d'Urbanisme, Rocío Gómez, que ja ha dimitit; la directora general María Pérez-Hickman, que també ha dimitit per ser-ne beneficiaris els dos fills i un nebot, i un arquitecte municipal, Francisco Nieto. La justícia tracta de determinar ara si va ser legal la compra dels apartaments, adquirits per la meitat del valor del mercat, uns 215.000 euros.
La polèmica promoció de vivenda pública, la primera en més de vint anys a Alacant, s'ubica al residencial Les Naus, en un solar municipal subhastat pel consistori entre el 2018 i 2022 a la zona de La Condomina, una de les més privilegiades de la ciutat. Segons figura en el web de Fraorgi SL, la promotora del projecte, la urbanització consta de 140 pisos protegits de tres i quatre dormitoris, aparcament, trasters, locals comercials i zones comunitàries, com ara piscina, club social o pistes esportives.
Més llegit
-
Un informe alerta que València i Bilbao són les ciutats amb més risc d'enfrontaments este cap de setmana
-
Rècord un dia abans d'acabar el termini: Vora 41.000 joves valencians han demanat ja el bo cultural
-
La jutgessa envia a presó provisional el jove detingut a Picanya sospitós de ser l’organitzador de Blocus a Espanya
-
Educació anuncia la convocatòria d'oposicions per a cobrir 2.052 places docents
-
Aemet activa l'avís groc per pluges localment fortes este dissabte al litoral sud de València
-
El conseller delegat d'Iryo va explicar fa tres setmanes al Senat que arrancar un tren després de caure l'LZB tarda "prou"
Més vist
Més escoltat
-
30.10.2026 | 90 minuts
-
02.10.2026 | Tastem la Comunitat | Llombai, de l'arròs de la Ribera al Mercat dels Borja
-
30.10.2026 | Los ojos de Ariana: arriscar la vida per salvar la memòria del cinema afganés
-
29.10.2026 | El partit de la una
-
29.10.2026 | Músiques emergents: Parasidney enceta la seua era «RED»
-
30.10.2026 | Tastem la Comunitat | Els cellers de la Marina