Dos adjudicataris de les vivendes de protecció pública d'Alacant renuncien als pisos
L'alcalde comunica la renúncia de 2 dels 140 adjudicataris que tenien un pis a la platja de Sant Joan que investiga la Fiscalia per presumptes adjudicacions irregulars
Dos dels 140 adjudicataris de les vivendes de protecció pública (VPP) construïdes en un solar de la platja de Sant Joan d'Alacant han renunciat al domicili, segons ha anunciat este dimarts l'alcalde de la ciutat, Luis Barcala.
Són vivendes incloses en la promoció de vivendes protegides que investiga la Fiscalia Provincial d'Alacant per presumptes adjudicacions irregulars, entre elles a persones relacionades directament amb el consistori: la regidora d'Urbanisme, Rocío Gómez, que ja ha dimitit; la directora general María Pérez-Hickman, que també ha dimitit per ser-ne beneficiaris els dos fills i un nebot, i un arquitecte municipal, Francisco Nieto. La justícia tracta de determinar ara si va ser legal la compra dels apartaments, adquirits per la meitat del valor del mercat, uns 215.000 euros.
La polèmica promoció de vivenda pública, la primera en més de vint anys a Alacant, s'ubica al residencial Les Naus, en un solar municipal subhastat pel consistori entre el 2018 i 2022 a la zona de La Condomina, una de les més privilegiades de la ciutat. Segons figura en el web de Fraorgi SL, la promotora del projecte, la urbanització consta de 140 pisos protegits de tres i quatre dormitoris, aparcament, trasters, locals comercials i zones comunitàries, com ara piscina, club social o pistes esportives.
Més llegit
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Detenen un home a Torrent per presumptament maltractar i amenaçar la parella embarassada
-
Mor una dona de 76 anys després de quedar atrapada amb la cadira de rodes en l'elevador del seu xalet a Xàbia
-
Detenen el presumpte agressor del treballador municipal de Xilxes, que continua hospitalitzat
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló
-
Els examinadors de les EOI valencianes no descarten vaga durant els dies d’exàmens orals i escrits, que arranquen l'1 de juny