Els acusats responsabilitzen Francisco Camps i Helga Schmidt en el cas Palau
L’exadministrador Ernesto Moreno culpabilitza la que era primera intendent del centre, morta al setembre.
Els quatre acusats pel conegut com cas Palau declaren aquest dijous per presumptes delictes de prevaricació, malversació de fons i falsedat documental en el Palau de les Arts de València. Les declaracions apunten a la que era primera intendent, Helga Schmidt, i a l’expresident de la Generalitat, Francisco Camps, que aleshores era també president de la Fundació del Palau de les Arts.
El primer a declarar a la Ciutat de la Justícia de València ha sigut l’exadministrador Ernesto Moreno, que ha responsabilitzat de qualsevol irregularitat a la que era primera intendent del centre operístic, Helga Schmidt, qui va morir al setembre. “La intendent presentava la programació artística al patronat, que l’aprovava en xifres globals. Si dins d’una temàtica relacionada amb una òpera, com és el cas, estaven inclosos 300.000 euros, jo havia de respectar la decisió de la meua intendent”, ha apuntat Moreno preguntat sobre el suposat desviament de fons públics a empreses privades. Segons Moreno, Schmidt “sempre” va dir que es tractava d’un acord amb la Generalitat i que aquests diners els aportaria l’administració pública.
José Antonio Noguera, responsable de l’empresa investigada Patrocini de les Arts apunta fins i tot més alt, a l’expresident de la Generalitat Francisco Camps, a qui culpa juntament amb Schmidt de proposar-li crear l’empresa per a captar patrocinadors.
Davant l’Audiència, testifiquen també els empresaris José Antonio Noguera, Joaquín Maldonado i Pablo Broseta, vinculats amb el suposat desfalc dels comptes del Palau. Els acusats s’enfronten a penes d’entre 7 i 8 anys de presó pels delictes de prevaricació, malversació i falsedat documental.
Més llegit
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
Aemet defén els llindars dels avisos taronja i roig i recorda que es consensuen amb Protecció Civil
-
Marlaska reconeix "preocupació" per una nova entrada massiva a Ceuta el 23 de setembre i hi redobla la seguretat
-
L'Ajuntament d'Alzira intenta parlar amb les famílies enfrontades per a "apaivagar" ànims
-
Rebombori a Mèxic pel fitxatge d'Aguirre
-
Emilio Argüeso s'acull al dret a no respondre al Congrés: “Volen un titular i no li’l donaré”
Més vist
Més escoltat
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani
-
18.09.2026 | Tastem CV | Les coques de la Safor
-
22.09.2026 | Cuida't
-
22.09.2026 | Les notícies del matí