Activistes protesten a l'Oceanogràfic de València contra l'"explotació de dofins en espectacles"
Denuncien el "patiment" dels animals en captivitat en el major delfinari d'Europa
Desenes d'activistes han protestat aquest dissabte a les portes de l'Oceanogràfic de València contra les condicions en què viuen els animals marins del complex, que inclou el delfinari més gran d'Europa.
Per als activistes, els dofins viuen "aïllats en tancs asèptics" i són "explotats en espectacles per a fer negoci". A més, des del començament de la temporada alta i amb l'augment de les visites, els díhuit dofins de l'Oceanogràfic "han passat de ser explotats dues vegades al dia a ser utilitzats per a fer piruetes quatre vegades" per jornada.
L'acte de protesta també buscava conscienciar els visitants de l'aquari "perquè no contribuïsquen a perpetuar el sofriment dels animals" i han demanat a l’Oceanogràfic que detinga la cria de dofins en captivitat. A banda d'això, també els han plantejat la possibilitat d’un tancament progressiu dels espectacles, "perquè aquesta siga l'última generació de dofins que viu captiva al nostre país".
La protesta l'han organitzada les ONG València Animal Save, World Animal Protection Espanya i Oceans de Vida Lliure, i ha tingut la presència de representants i voluntaris d'altres organitzacions, com el Partit Animalista (PACMA) i Anima Naturalis.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
MAPA | Consulta el preu de la gasolina en la teua localitat a la Comunitat Valenciana