El 80% dels professionals sanitaris ha patit alguna agressió en els últims 5 anys, segons la CSIF
La major part han sigut de tipus verbal i un 10,6%, físiques.
El 80% dels professionals sanitaris ha patit algun tipus d'agressió física o verbal en els últims 5 anys, segons un estudi de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), elaborat després d'entrevistar 5.127 infermeres, metges, auxiliars d'infermeria, personal administratiu, i tècnics d'emergències i de gestió i serveis.
El 70,3% de les agressions han sigut de tipus verbal (amenaces, insults i vexacions) i un 10,6%, físiques. No obstant això, quasi un 20% dels treballadors asseguren que no hi ha cap mesura de seguretat al seu centre de treball per a combatre aquest tipus de situacions.
I és que, segons les dades del treball, fins a un 12% dels qui van patir agressions necessitaren suport psicològic, un 7% va haver d'acollir-se a una baixa laboral i un 5% va patir lesions físiques.
Els companys, una ajuda davant de les agressions
Així mateix, quasi la meitat dels professionals afirmen que han sigut els propis companys els qui han intervingut en la seua defensa quan han viscut un episodi violent, atés que no compten amb mesures específiques ni amb la formació especialitzada per a afrontar-lo.
Un 69% dels professionals admet que desconeix el funcionament d'un protocol d'agressions del seu centre de treball i un 75,5% no ha rebut mai cap mena de formació sobre el maneig de situacions conflictives.
Les dones són les principals víctimes
D'altra banda, el treball ha posat de manifest que les dones són les principals víctimes d'aquestes situacions violentes, no solament per la major presència en el sector sanitari, sinó també perquè són més vulnerables a aquest tipus de conductes agressives. En aquests casos, són els mateixos pacients i els familiars –en la majoria dels casos homes–, els qui duen a terme les agressions.
Més llegit
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
El taulell s'estabilitza i creix un 1,3% en vendes i un 3,5% en producció i ocupació en el primer semestre
-
Desenvolupen un biosensor per a detectar virus en l'aire “de manera ràpida, senzilla i econòmica”
-
Quan pot fallar el fre de mà
-
Netegen el fons marí de Calp de xarxes velles i residus de pesca
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA
-
17.09.2025 | Esports À Punt