El 80% dels professionals sanitaris ha patit alguna agressió en els últims 5 anys, segons la CSIF
La major part han sigut de tipus verbal i un 10,6%, físiques.
El 80% dels professionals sanitaris ha patit algun tipus d'agressió física o verbal en els últims 5 anys, segons un estudi de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), elaborat després d'entrevistar 5.127 infermeres, metges, auxiliars d'infermeria, personal administratiu, i tècnics d'emergències i de gestió i serveis.
El 70,3% de les agressions han sigut de tipus verbal (amenaces, insults i vexacions) i un 10,6%, físiques. No obstant això, quasi un 20% dels treballadors asseguren que no hi ha cap mesura de seguretat al seu centre de treball per a combatre aquest tipus de situacions.
I és que, segons les dades del treball, fins a un 12% dels qui van patir agressions necessitaren suport psicològic, un 7% va haver d'acollir-se a una baixa laboral i un 5% va patir lesions físiques.
Els companys, una ajuda davant de les agressions
Així mateix, quasi la meitat dels professionals afirmen que han sigut els propis companys els qui han intervingut en la seua defensa quan han viscut un episodi violent, atés que no compten amb mesures específiques ni amb la formació especialitzada per a afrontar-lo.
Un 69% dels professionals admet que desconeix el funcionament d'un protocol d'agressions del seu centre de treball i un 75,5% no ha rebut mai cap mena de formació sobre el maneig de situacions conflictives.
Les dones són les principals víctimes
D'altra banda, el treball ha posat de manifest que les dones són les principals víctimes d'aquestes situacions violentes, no solament per la major presència en el sector sanitari, sinó també perquè són més vulnerables a aquest tipus de conductes agressives. En aquests casos, són els mateixos pacients i els familiars –en la majoria dels casos homes–, els qui duen a terme les agressions.
Més llegit
-
Sanitat confirma la mort per meningitis de l'adolescent de dèsset anys ingressada a l’Hospital de Dénia
-
La justícia obliga l'Ajuntament de València a canviar d'ubicació tots els festivals i concerts que ara tenen lloc a la Ciutat de les Arts
-
La jutgessa de la dana cita l'expresident Mazón per a declarar com a testimoni
-
Àlex Blanquer i el xef Rubén Fenollar estrenen ‘Sabors de sempre’
-
Desmantellen a Guardamar del Segura una xarxa familiar suposadament dedicada al tràfic de drogues
-
La comunitat educativa manté la vaga del 31 de març i considera una 'burla' el decàleg enviat per Educació