Entre el 80% i el 90% de les agressions sexuals amb submissió química no es denuncia
L’alcohol és la substància més comuna i el consum “en altes quantitats multiplica per set o per huit el risc de victimització”
Només un 10% o un 20% dels casos d’agressions sexuals relacionats amb la submissió química es denuncien, segons un estudi publicat aquest dilluns. Els professors Antonio Rial i Manuel Isorna han coordinat el manual Sumisión química y uso de sustancias psicoactivas en las agresiones sexuales. Prevenció, detecció i intervenció d’un problema multidisciplinari”, que s’ha presentat hui al Col·legi de Psicòlegs de Galícia.
“Es tracta d’un problema silent, que estan patint víctimes any rere any a Espanya”, ha asseverat Rial, que destaca a més que en el 90% dels casos són dones.
L’expert apuntat que els estudis i dades aportades per les institucions coincideixen que s’han augmentat les denúncies per agressions sexuals els últims anys, però que encara continuen sense denunciar-se el 80% o el 90% del total de la casuística.
Per la seua banda, Isorna ha assenyalat que no és correcte basar-se solament en les sentències per a fer una valoració. El professor ha remarcat el fet que es parla molt de “la burundanga”, quan és una de les substàncies “que menys apareixen” i que l’alcohol és la droga més comuna en casos de vulnerabilitat o submissió química. “El consum d’alcohol en altes quantitats multiplica per set o per huit el risc de victimització”, ha afirmat.
Més llegit
-
Trobat el cadàver d'un home desaparegut després d'entrar de nit a la mar a Benicarló
-
Cara a cara amb el foc a Gátova: fins on han arribat les flames
-
Caçadors de tempestes: perseguir les borrasques per a previndre els danys
-
Amaxofòbia: quan la por de conduir arriba a bloquejar-nos
-
Cent anys de camí propi: Fontanars dels Alforins commemora la seua independència d'Ontinyent
-
València prepara una normativa per a regular l’ús dels tuc-tucs
Més vist
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
23.08.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
22.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge