Fins a 53 anys per a tres membres de la cèl·lula dels atemptats a Catalunya
L'Audiència Nacional ha condemnat Mohamed Houli, Driss Oukabir i Said Ben Iazza pels atacs de Barcelona i Cambrils
L'Audiència Nacional ha condemnat a penes de 8 a 53 anys de presó tres membres de la cèl·lula jihadista que va cometre els atemptats del 17 d'agost del 2017 a la Rambla de Barcelona, mitjançant un atropellament massiu amb una furgoneta, i al passeig marítim de Cambrils (Tarragona), que van causar 16 morts i 140 ferits.
En concret, la secció tercera de la sala penal condemna a 53 anys de presó Mohamed Houli, qui va resultar ferit en l'explosió d'Alcanar (Tarragona), a 46 Driss Oukabir, que va llogar la furgoneta de la Rambla, i a 8 anys Said Ben Iazza per prestar la seua documentació i una furgoneta per a comprar i transportar artefactes explosius.
Als dos primers la sentència els atribueix delictes de pertinença a organització terrorista; tinença, depòsit així com fabricació de substàncies o aparells explosius i inflamables de caràcter terrorista, i estralls en temptativa de caràcter terrorista en concurs amb 29 delictes de lesions per imprudència greu.
La sala, no obstant això, ha rebutjat considerar-los coautors de 14 delictes d'homicidi en temptativa de caràcter terrorista, així com de 34 delictes de lesions de caràcter terrorista i de cinc de lesions per imprudència com demanaven algunes acusacions, no així la Fiscalia.
A Said Ben Iazza, l'Audiència Nacional el condemna a 8 anys pel delicte de col·laboració amb organització terrorista i li imposa, a més, la inhabilitació absoluta i especial, així com i la prohibició d'acostar-se a Alcanar durant cinc anys des que complisca la pena de presó.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part