El 48% de la població pateix trastorns puntuals del son
Els experts alerten que es tracta d'un problema que pot comportar conseqüències greus per a la salut.
Un 8% de la població adulta pateix algun trastorn crònic del son i a un 48% els afecta de manera puntual. Aquest divendres se celebra el Dia Mundial del Son i la Societat Espanyola de Neurologia ha alertat sobre els problemes derivats de no dormir bé.
Existeixen més d'un centenar de trastorns del son, des de l'insomni, el més habitual, fins als menys coneguts com la síndrome de les cames inquietes o les apnees. Els experts adverteixen que es tracta d'un problema que pot comportar conseqüències greus per a la salut
Unes dades que preocupen els especialistes, que diuen que un son reparador és tan important com l'alimentació o l'exercici físic. Dormir correctament és fonamental per al sistema immunològic, l'estat d'ànim, la memòria o l'aprenentatge.
L'UJI ensenya als estudiants la importància del descans
Un estudi elaborat per la Universitat Jaume I de Castelló va detectar els problemes amb el son de gran part del seu estudiantat. Ara treballen a les aules per a conscienciar els més joves de la importància del descans.
Més llegit
-
La flotilla més multitudinària de la història es dirigix cap a Gaza carregada d’ajuda humanitària
-
Les carreteres valencianes afronten el punt àlgid de l’operació tornada amb més de 626.000 desplaçaments
-
Aemet activa l'avís groc per temperatures de 36 graus al litoral sud de València este diumenge
-
Detingut per apunyalar i llançar per la finestra la seua dona a Manresa, Barcelona
-
Protecció Civil certifica la fi de "l'episodi de grans incendis forestals simultanis" que ha cremat 300.000 ha en vint dies
-
Un atac d'Israel mata el primer ministre houthi del Iemen i diversos membres del seu govern