35 detinguts per intercanviar i emmagatzemar pornografia infantil en el núvol
La Policia Nacional ha detingut quatre persones a la província d'Alacant, tres a la de Castelló i altres tres a la de València
La Policia Nacional ha detingut 35 persones en 21 províncies de tot Espanya per allotjar i intercanviar pornografia infantil en un servei d'emmagatzematge en el núvol; ha sigut en una operació en què, a més, s'ha descobert que un dels arrestats, a Salamanca, havia agredit sexualment dos xiquetes.
Segons fonts policials, la investigació desenvolupada per la Unitat Central de Ciberdelinqüència es va iniciar gràcies a un correu anònim remés al cos en què alertava d'un possible enllaç que contenia imatges d'explotació sexual infantil. Amb la col·laboració de les empreses dedicades a l'emmagatzematge en línia, els investigadors van obtindre les dades de les persones que presumptament s'haurien descarregat eixes imatges detectades en l'enllaç denunciat. Finalment, la policia va detindre 35 persones: quatre s'ubicaven a la província d'Alacant, tres a la de Castelló i altres tres a la de València.
Un dels detinguts de Castelló utilitzava una consola de videojocs per a emmagatzemar les imatges pornogràfiques. Un altre dels detinguts, arrestat a Albacete, emmagatzemava més de deu gigaoctets de contingut pornogràfic infantil tant en un compte d'emmagatzematge en núvol com en una aplicació de missatgeria instantània. En total, s'han practicat 42 entrades i registres en els quals s'han intervingut 39 discos durs, 46 targetes de memòria, 27 memòries USB, 58 telèfons mòbils, 16 ordinadors portàtils i 6 de sobretaula, 2 consoles de videojocs i documentació rellevant per a la investigació.
Més llegit
-
Detingut a Algemesí per deixar la pròpia iaia amb 47 euros després d'haver-li'n estafat més de 85.000
-
Detenen un home per atropellar i ferir de gravetat el pare i els dos fills de 2 i 5 anys en un pas de vianants a Xàbia
-
Troben un conductor mort dos dies després de patir un accident a Pedreguer
-
Mompó nega ara a la jutgessa que coneguera el desbordament del barranc de Poio a Xiva abans de les 18:00 hores
-
Mor un treballador en caure des de deu metres del sostre d'una nau industrial de Nàquera
-
Els bombers provincials protesten a les portes del jutjat on declara Mompó com a testimoni per la dana
Més vist
Més escoltat
-
16.07.2025 | “Gent que suma”, onada racista a Torre Pacheco, Múrcia
-
16.07.2025 | 90 minuts
-
16.07.2025 | Queda't amb els nostres | Marc Ortega
-
16.07.2025 | Amunt i avall | Segona Part
-
16.07.2025 | La tortuga bova torna un any més a les costes valencianes per a nidificar
-
16.07.2025 | Amunt i avall | Primera Part