35 detencions a Alacant per l'ús de carnets de conduir veneçolans falsos
La Policia Nacional ha practicat prop de 300 arrestos a tot Espanya.
Colp a l'ús fraudulent de carnets de conduir falsos. La Direcció General de Trànsit havia alertat sobre l'ús massiu de permisos de conducció fraudulents, d'origen veneçolà, que els titulars permutaven a les oficines de la DGT per carnets hàbils per a circular per la Unió Europea.
La investigació policial ha descobert una trama criminal organitzada que ha portat a la detenció de 293 persones a tot Espanya, 35 d'elles a Alacant, sota l'acusació de falsedat documental.
Presumptament els conductors pagaven uns 90 dòlars de mitjana a l'organització delictiva, a canvi de rebre per correu postal el permís en un termini de dos a tres dies, segons informa la Direcció General de la Policia.
Des de l'agost, Veneçuela emet un nou format de permís de conduir que no compleix els requisits d'homologació a Espanya, la qual cosa ha motivat que algunes persones recórreguen a grups criminals per a aconseguir un carnet fals en el format anterior.
Més llegit
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Naix Musacc, plataforma de músics professionals per a impulsar la música valenciana
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
La Generalitat destinarà un nou paquet d'ajudes, de 35 milions, per a les famílies afectades per la dana
-
Quatre dies més de calor