Més de 200.000 persones han celebrat la fi del ramadà a la Comunitat Valenciana
Després d’un mes de dejú preceptiu, celebren la fi d’aquesta festivitat amb menjars típics musulmans
A la Comunitat Valenciana hi ha 220.000 persones que professen la religió musulmana i que aquest dilluns han posat fi al ramadà, un dejú preceptiu regit pel calendari lunar i que enguany va començar el 2 d’abril.
La nostra és la comunitat autònoma amb més persones musulmanes, després de Catalunya, Andalusia i Madrid. Per això aquest dilluns s’han pogut veure celebracions de la fi d’aquesta tradició a diversos punts del territori.
Al parc Lo Morant d’Alacant amb els primers rajos de sol milers de musulmans han assistit a l’oració que posa fi a aquesta tradició, mentre que a la mesquita de Crevillent, l’imam Abo Hudaifa ha dirigit els precs que han donat pas a felicitacions i abraçades.
“Estem molt satisfets perquè hem passat trenta dies de dejú i, finalment, podem celebrar aquesta festa amb les nostres famílies”, ha explicat Hudaifa a À Punt NTC. I és que la celebració d’aquesta festivitat religiosa continua a les cases, on està ja tot preparat per a trencar el dejú. Llet, dàtils, té i deliciosa rebosteria tradicional casolana, és la seua recompensa.
En aquesta població del Baix Vinalopó més de 4.000 persones són musulmanes, i d’elles, el 70% són de nacionalitat espanyola. Asseguren que l’entorn no musulmà coneix i respecta aquest costum anual.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
-
Calor generalitzada i tronades de vesprada a l'interior de València i Castelló
-
Dissabte tràgic a les carreteres: quatre morts i quinze ferits en quatre accidents