Més de 1.000 valencians aniran a treballar a la verema francesa
En aquesta campanya es beneficiaran de la pujada del salari mínim del país.
Més de 1.000 valencians, del total de 14.000 temporers, es desplaçaran aquest any a zones del sud de França (la Gironda, les Landes i els Pirineus Atlàntics) per a fer la verema. Enguany, els assistents tenen un al·licient molt apetitós: el govern francés ha apujat el salari mínim interprofessional de creixement fins als 10,03 euros l'hora, 15 cèntims més per hora treballada que l'any passat.
Així, la Comunitat Valenciana és la segona autonomia que més treballadors envia per darrere d'Andalusia, que n'aporta uns 10.400; seguida de la Regió de Múrcia, amb 650; i de Castella-la Manxa, amb 450.
La jornada laboral setmanal serà de 35 hores i podran arribar fins a les 43, amb hores extres, a les quals s'aplica una millora salarial del 25%. El temps que s'espera que estiguen els veremadors al país gal varia entre els 20 i els 25 dies, encara que, en alguns casos, aniran a la primera verema i es quedaran al país fins que acabe l'última.
Des del sindicat UGT es recomana que els temporers vagen sempre amb el contracte de treball formalitzat en origen per a poder assegurar-se de tindre unes bones condicions una vegada fet el viatge.
Més llegit
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Francisco Salazar s'aparta de la direcció del PSOE després que diverses dones l'acusen d'assetjament
-
Mor un home a l'hospital després de patir una agressió a Paterna