Zapatero demana ajornar la part de l'interrogatori sobre les joies confiscades al seu despatx
El jutge de l'Audiència Nacional José Luis Calama havia citat l'expresident pel rescat a Plus Ultra i ha manifestat la intenció de preguntar-li també per les joies taxades en 1,3 milions d'euros
L'expresident del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero ha sol·licitat al jutge del cas Plus Ultra, José Luis Calama, que no se l'interrogue sobre les joies intervingudes en el seu despatx en la declaració prevista a l'Audiència Nacional esta setmana. Considera necessari més temps per a preparar la defensa.
Calama ha convocat Zapatero dimecres i dijous a les 9 del matí. A la causa, que inicialment investiga l'ajuda de 53 milions d'euros a l'aerolínia durant la pandèmia, s'ha afegit una peça separada arran de la troballa de les joies, la taxació preliminar de les quals s'estima en 1,3 milions.
L'activació d'esta segona peça es va produir arran de la taxació, que va transcendir divendres. El jutge ha imputat l'expresident per presumpte delicte fiscal i contraban. Un portaveu de Zapatero havia estimat el valor de les peces en una quantitat mort inferior (d'entre 30.000 i 50.000 euros) i havia atribuït el gruix a una herència.
En la peça original, relativa al rescat de Plus Ultra, Zapatero està citat a declarar com a presumpte líder d'una "estructura estable i jerarquitzada de tràfic d'influències" per a "l'obtenció de beneficis econòmics". Calama apunta en una resolució que presumptament "hauria posat els seus contactes personals i la seua capacitat d'accés a alts càrrecs de l'Administració al servici de tercers interessats a obtindre decisions favorables".
Més llegit
-
Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions
-
Ortí, sobre les negociacions amb els sindicats: “Hem de posar-nos a treballar ja per a començar el curs a setembre”
-
Pérez Llorca s'obri a negociar un nou model de finançament si es convoca el Consell de Política Fiscal
-
Un banc de meduses obliga a intervindre el CICU en un triatló a Tavernes de la Valldigna
-
L'expedient perfecte d'Amaia: la jove d'Algemesí que ha conquerit la PAU amb un 14
-
Metges valencians tallen carrers davant de diversos hospitals en l'inici de la quinta setmana en vaga