Zapatero assegura que no ha fet "mai" gestions a favor de Plus Ultra i diu que col·laborarà amb la justícia
Un jutge de l'Audiència Nacional situa l'exmandatari socialista com a presumpte líder d'“una estructura estable i jerarquitzada de tràfic d'influències”
L'expresident del govern espanyol José Luis Rodríguez Zapatero ha trencat el silenci passades les dos del migdia, hores després de transcendir que l'Audiència Nacional l'ha imputat en l'anomenat cas Plus Ultra, que investiga un presumpte ús fraudulent dels 53 milions del rescat d'esta aerolínia espanyola.
En un vídeo remés als mitjans de comunicació, l'exmandatari espanyol (2004-2011) assegura que no ha fet "mai" gestions a favor de Plus Ultra i diu que col·laborarà amb la justícia. "No he realitzat mai cap gestió davant de cap administració pública ni el sector públic en relació amb el rescat de Plus Ultra, ni davant de cap altra administració", ha afirmat.
El cas ha esclatat este matí, quan s'ha fet pública una resolució del jutge de l'Audiència Nacional José Luis Calama en què situa Zapatero com a presumpte “líder d'una estructura estable i jerarquitzada de tràfic d'influències” i li imputa els delictes de pertinença a organització criminal, tràfic d'influències i falsedat documental. L'ha citat a declarar com a investigat el pròxim 2 de juny a les nou del matí. La instrucció judicial tracta de determinar si es va produir un suposat blanqueig de diners en el rescat públic de 53 milions d'euros que el govern espanyol, encapçalat per Pedro Sánchez, va entregar a l'aerolínia Plus Ultra en els pitjors moments de la pandèmia per a evitar que fera fallida.
"Tota la meua activitat pública i privada s'ha desenvolupat sempre amb absolut respecte a la legalitat", ha garantit l'expresident Zapatero, que haurà de declarar com a investigat a l'Audiència Nacional el pròxim 2 de juny. Davant d'esta citació judicial, ha expressat la disposició a col·laborar "per descomptat" amb la justícia.
En el missatge difós, a més, insistix que "mai" ha tingut cap societat mercantil, "ni a Espanya ni fora d'Espanya", ni directament ni a través de tercers. I afig que tots els ingressos i remuneracions obtinguts de l'activitat privada han sigut declarats via IRPF amb absoluta transparència i legalitat. "Vull reafirmar amb tota contundència —recalca— que mai he realitzat cap gestió davant de cap administració pública ni el sector públic en relació amb el rescat de Plus Ultra ni davant de cap altra administració".
Zapatero expressa, així mateix, que exercirà el dret a la defensa "amb tota la fermesa i tota la convicció" i ha avançat que en els pròxims dies atendrà els mitjans de comunicació.
Més llegit
-
Educació proposa una pujada salarial de 200 euros per al 2028 i cita els sindicats a una altra reunió esta vesprada
-
Educació oferix una pujada salarial progressiva als docents de fins a 200 euros per al 2028
-
Les directives dels centres públics valencians dimitiran en bloc si Educació no concreta l’oferta
-
Marta Suárez, primer fitxatge del nou València Basket
-
Leïla Lacan, gran objectiu del València Basket
-
Timpers anuncia que tanca: “Esta bonica aventura que hem creat entre tots arriba a la fi”