Yolanda Díaz: "Anuncie que divendres apujarem molt el salari mínim"
La vicepresidenta segona i ministra de Treball ha fet l'anunci després que la patronal haja decidit despenjar-se de l'acord
La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha avançat que divendres el govern apujarà "molt" el salari mínim interprofessional (SMI), després que la patronal haja decidit despenjar-se de l'acord.
"Anuncie que divendres apujarem molt el salari mínim interprofessional", ha afirmat Díaz en declaracions a La Sexta després que el Ministeri de Treball advertira aquest dilluns a CEOE-Cepime que l'increment del salari mínim per a 2024 seria superior al 4% si no se sumaven a un acord tripartit amb govern i sindicats.
El president de l'associació d'autònoms ATA i vicepresident de la CEOE, Lorenzo Amor, ha assegurat aquest dimecres que la patronal "no estarà en l'acord" perquè el plantejament posat damunt de la taula el dilluns pel govern és "un xantatge".
Aquest divendres a les 8:30 hores serà l'última reunió per a tractar la pujada de l'SMI, una trobada en el qual es preveu que la patronal faça oficial la seua negativa a acordar la pujada del 4%.
Els empresaris van proposar d'inici una pujada del 3%, a més de demanar que s'indexaren els contractes públics a l'SMI i es plantejara una excepció per al camp.
Més llegit
-
Educació cita els sindicats diumenge per a reprendre les negociacions
-
La proposta de pressupostos de la Generalitat per al 2026 supera els 33.300 milions d’euros, un 3,1% més
-
Mor una dona de 76 anys després de quedar atrapada amb la cadira de rodes en l'elevador del seu xalet a Xàbia
-
Educació convoca els sindicats a partir de dilluns per a negociar en taules temàtiques separades amb una proposta final
-
Detenen el presumpte agressor del treballador municipal de Xilxes, que continua hospitalitzat
-
Els examinadors de les EOI valencianes no descarten vaga durant els dies d’exàmens orals i escrits, que arranquen l'1 de juny