Mazón demana a Brussel·les accions "fermes" contra els aranzels "injustificats" a l'agricultura
El president proposa al Comité de les Regions clàusules espill per al comerç amb tercers, un sistema europeu d'inspecció fitosanitària en origen i més transferència tecnològica al camp
L'inici de la guerra aranzelària de Trump ha coincidit amb la visita del president de la Generalitat a Brussel·les. Carlos Mazón ha demanat "accions fermes contra estes barreres injustificades al comerç lliure i just" en una intervenció al Comité de les Regions.
El cap del Consell ha advertit de l'impacte en les exportacions valencianes de vi, oli, licors, pastes o productes lactis. Un colp contra el qual ha demanat "protegir empreses, treballadors i consumidors".
El president ha lliurat a l'òrgan comunitari una proposta amb tres demandes per a protegir l'agricultura fent un pas més enllà de la Política Agrària Comunitària, la PAC: l'activació de clàusules espill per al comerç amb tercers països perquè "ningú no vinga amb menys exigències que les que ens demanem a nosaltres", la creació d'un sistema europeu d'inspecció fitosanitària en països d'origen contra les plagues i la incorporació de tecnologia al camp "que permeta noves varietats més resistents i respondre al calfament global".
Més llegit
-
L'Índia declara l'alerta sanitària a Kerala després de dènou morts per l’ameba “menjacervells”
-
Mor un home després d'agredir un company de faena i autolesionar-se en una zona comercial a Sant Joan d'Alacant
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Dos de les associacions majoritàries de víctimes de la dana planten el Consell en la presentació del parc inundable
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"