El Consell Valencià de Cultura, crític amb la llei de concòrdia: "Negar la realitat històrica no és concòrdia, és manipulació''
El CVC també ha rebutjat el contingut de la futura llei de llibertat educativa i la d'À Punt
El Consell Valencià de Cultura (CVC) ha emés un dur informe contra tres de les cinc lleis del paquet legislatiu que ha impulsat el govern del PP i Vox. Els informes de la institució, preparats després que el Grup Socialista i Compromís feren les seues sol·licituds per a conéixer la seua valoració, són crítics amb la llei de concòrdia, la de llibertat educativa i la d'À Punt.
Respecte a la llei de concòrdia, la institució ha afirmat en la primera pàgina esta frase: ''Negar la realitat històrica no és concòrdia, és manipulació''. Després hi ha afegit: "La llei és una ofensa cap a un sector de la població, nega la memòria històrica o equipara democràcia amb dictadura".
Cal destacar que estos informes, elaborats pel CVC, són valoratius i no preceptius. El seu contingut s'ha de votar este dimarts, 25 de juny, en un ple d'este òrgan estatutari, que es preveu tensa, tibant i aspra. Els setze membres progressistes hi votaran a favor, però tot apunta que els cinc proposats pel PP s'alçaran de la taula i no votaran. Precisament divendres passat, la portaveu del Consell, Ruth Merino, tancava files i defensava esta llei, que en paraules seues "amplia drets".
Un altre informe que es vota este dimarts és el de la llei de llibertat educativa. En este cas, el CVC assenyala que la futura llei planteja una reducció de l'ensenyament del valencià. El tercer informe és el de la futura llei d'À Punt, en este cas fet a proposta de l'associació Acicom. S'assegura que la llei té falta de concreció i consens i que no contempla que el valencià haja de ser la llengua vehicular de la ràdio i la televisió públiques.
La llei de llibertat educativa i la d'À Punt s'aprovaran este dijous en el ple de les Corts i de vesprada es debatrà en comissió la llei de concòrdia.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat