La UE acorda la creació voluntària de centres "controlats" per a immigrants
Els Vint-i-huit podran crear espais en els quals separar els refugiats dels immigrants econòmics.
Els líders de la Unió Europea (UE) han aconseguit aquesta matinada un acord per a crear de forma voluntària als estats membres centres "controlats" per a separar els refugiats, amb dret a romandre en els Vint-i-huit, dels immigrants econòmics, que serien retornats als seus països d'origen.
"Els qui són salvats (del mar), d'acord amb el dret internacional, han de ser atesos mitjançant el seu traspàs a centres controlats on un processament ràpid i segur permetria distingir entre irregulars i refugiats", diuen les conclusions.
Per tant, quan les persones arriben al territori comunitari seran internades en aquestes instal·lacions, establides solament de forma voluntària, fins a decidir si se'ls atorga l'estatus de protecció o no. Així mateix, la reubicació dels refugiats des d'aquests centres a diferents estats membres també serà voluntària.
Pel que fa a les plataformes de desembarcament en països tercers, els líders es mostren més imprecisos. "El Consell Europeu demana al Consell de la UE i a la Comissió explorar ràpidament el concepte de les plataformes de desembarcament regional, en estreta cooperació amb països tercers rellevants, així com amb l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats i l'Organització Internacional per a les Migracions", afirmen els caps d'estat i de govern.
Davant del recent increment de les arribades pel Mediterrani occidental, els líders assenyalen que la Unió Europea "donarà suport financerament i d'altres formes a tots els esforços dels estats membres, especialment Espanya, i països d'origen i trànsit, en particular el Marroc, per a previndre la immigració il·legal".
A més, demanen esforços addicionals per a implementar l'acord migratori amb Turquia i es comprometen a transferir 500 milions d'euros al fons fiduciari de la UE per a Àfrica i insten els països a realitzar aportacions addicionals.
Més llegit
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
-
Detingut un professor per fer-se passar per un menor en xarxes i demanar fotos sexuals a una xiqueta
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
Més escoltat
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
01.07.2025 | Les notícies del migdia
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang