El tribunal Constitucional admet a tràmit el recurs contra la inhabilitació d’Otegi
Otegi va demanar al Suprem que suspenguera la seua inhabilitació perquè anava lligada a la pena de presó que ja havia complit.
El Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs d’empara contra la inhabilitació per a càrrec públic del dirigent abertzale d’EH Bildu Arnaldo Otegi, segons han confirmat a Efe fonts jurídiques.
Otegi va ser condemnat per l’Audiència a deu anys de presó per intentar reconstruir la il·legalitzada Batasuna, una pena que el Suprem va reduir a sis anys i mig. Aquella condemna incloïa també una pena d’inhabilitació, que acabarà el 28 de febrer de 2021, per al dret de sufragi passiu i per a exercir un càrrec públic.
En complir la condemna, Otegi va demanar al Suprem que suspenguera la seua inhabilitació perquè anava lligada a la pena de presó, però el Tribunal Suprem va rebutjar la seua petició. Ara el Tribunal Constitucional l’ha admés a tràmit.
A principis del mes de novembre, el Tribunal Europeu de Drets Humans va condemnar Espanya per no atendre la recusació per parcialitat que van presentar Otegi i altres quatre dirigents de l’esquerra abertzale en 2011 contra la jutgessa de l’Audiència Nacional Ángela Murillo.
Més llegit
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
El PSPV tanca files amb Sánchez i celebra l'ascens de Rebeca Torró en la cúpula de Ferraz
-
Dénia celebra l'inici de les festes majors amb el tradicional 'txupinazo'
-
Tallen el Tram entre Benissa i Teulada per les obres del viaducte de la CV-740
-
Controlat un incendi de vegetació a l'Énova