Torra convoca una reunió extraordinària del Consell Executiu
Els polítics empresonats asseguren que no renunciaran al seu compromís polític.
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha convocat una reunió extraordinària del Consell Executiu, després de conéixer els escrits d'acusació presentats per la Fiscalia General de l'Estat, que demanen penes de presó per als dirigents sobiranistes encausats que arriben fins als 25 anys.
Abans de fer-se pública la petició del fiscal, Torra ja havia advertit que considerava intolerable el procés judicial que s'ha succeït fins ara, i també "inacceptable per a un poble que s'ha autodeterminat".
El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha afirmat que les penes de presó que ha demanat la fiscalia no li faran "renunciar" als seus objectius polítics. "Algú pensa que per 17 anys de presó ens faran renunciar als objectius, drets i llibertats nacionals? No coneixen Òmnium ni la societat catalana", ha dit en Twitter.
L’exconseller Raül Romeva ha lamentat les penes de presó i ha assegurat que són “una represàlia cap a una ideologia. Ens defensarem com si fora un judici". "No renunciarem als nostres arguments, ni renunciarem mai al nostre compromís polític", ha afegit Romeva.
Per la seua banda, l’exconseller Jordi Turull ha assegurat que la decisió de la fiscalia no “es cap sorpresa”, ja que, segons ell, és “coherent amb un relat fictici per a un escarment a costa del que siga i al marge del Codi Penal". "Nosaltres seguim amb les conviccions intactes. A més injustícia, més compromís. Ni descoratjament, ni resignació, ni renúncia", ha afegit.
L'exconseller Josep Rull ha advertit que "la presó preventiva que ens han imposat durant tants i tants mesos obliga a condemnar-nos". "Com podrien justificar una llarga privació de llibertat d'unes persones innocents? Ens han de declarar culpables per a no avergonyir-se dels seus actes", ha expressat en un missatge en Twitter.
D’altra banda, el president del PDeCAT, David Bonvehí, ha afirmat que "es demostra que açò no és un procediment, és una venjança". "Hui ja sabem de què se'ls acusa i quines penes els demanen. Deixeu-me reiterar que són persones innocents", ha afegit.
Més llegit
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"
-
Luiz Júnior condemna el Villarreal a Londres
-
Investiguen una dona per haver provocat, presumptament, un incendi a Onda
-
La jutgessa de la dana amplia la investigacio sis mesos més
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Les notícies del migdia
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA