Els taxistes desconvoquen la vaga
Els conductors abandonen les mobilitzacions després de la reunió entre Foment i les comunitats autònomes.
Després que la Conferència Nacional de Transport haja renunciat a traspassar les competències en llicències als vehicles de lloguer amb conductor (VTC) a les comunitats autònomes, els taxistes de Barcelona i Madrid han decidit desconvocar la vaga que van començar el passat diumenge en protesta per la proliferació de vehicles que operen amb aquest tipus d'autoritzacions.
Tot i haver rebutjat la proposta inicial del sector del taxi, Foment ha obert la porta a la possibilitat que les autonomies que ho sol·liciten puguen concedir les llicències. Amb aquesta opció damunt la taula, els conductors del sector del taxi han votat en assemblea posar fi a les mobilitzacions als carrers.
Els de Barcelona i Madrid han sigut els primers i ja s'hi han sumat també els de la Comunitat Valenciana, Sevilla, Màlaga i Granada. A més, es preveu que en les pròximes hores els taxistes de la resta de comunitats autònomes seguisquen aquesta decisió de finalitzar les protestes.
Renúncia al traspàs de competències
En una reunió que començava vora les 18:40 hores de la vesprada i que ha durat més de tres hores, el ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha desistit finalment de la proposta de transferir a les comunitats autònomes la competència d’atorgar llicències VTC amb què operen empreses com ara Uber i Cabify, per a frenar-ne així l’expansió davant el taxi, tal com aquest col·lectiu reclamava.
Ábalos ha decidit renunciar a aquest traspàs després dels recels i les reticències de diversos governs autonòmics davant d'aquesta mesura, minuts abans que començara la reunió de la Conferència Nacional del Transport, celebrada aquest dimecres a Madrid.
En lloc d’afavorir un traspàs de competències, el ministre de Foment ha plantejat que es permeta capacitar les comunitats que així ho sol·liciten voluntàriament per a regular el sector en el seu àmbit territorial. La previsió d’Àbalos és que al setembre estiga preparada la normativa necessària per a poder dotar les autonomies de capacitat reguladora.
Un altre dels acords entre ambdues administracions que ha deixat la Conferència Nacional de Transports és l’establiment d’un termini de tres mesos per a dissenyar conjuntament mesures amb les quals es torne a reequilibrar el sector del taxi i el dels VTC en funció de la proporcionalitat que recull la llei, és a dir, que hi haja una d’aquestes empreses per cada trenta taxis.
Més llegit
-
Vaga indefinida en Educació: la conselleria anuncia que valora una proposta amb Hisenda i els sindicats reclamen una “negociació real”
-
Tres accidents a l'A-7 intensifiquen els problemes de trànsit en l'operació eixida del pont de maig
-
L'alacantí atacat per un tauró a les Maldives celebra el primer mes casat després de la tragèdia: "No hi havia millor persona amb qui travessar la tempesta"
-
Primer de Maig ennuvolat i amb possibilitat de ruixats i tempests, localment fortes a l'interior de València
-
Una jove de Xàtiva recupera l’autonomia amb dos pròtesis biòniques
-
La vaga en l'ensenyament valencià serà indefinida i ja té data: començarà l'11 de maig