El Suprem rebutja suspendre d'urgència la inhabilitació de Junqueras
L’alt tribunal considera que en existir ja condemna ferma contra ell per sedició no els competeix immiscuir-se en la seua execució.
El Tribunal Suprem ha desestimat la mesura cautelaríssima presentada per la defensa d'Oriol Junqueras on es demanava la suspensió de l'acord de la Junta Electoral Central que va anul·lar el seu mandat com a eurodiputat.
L’alt tribunal considera que en existir ja condemna ferma contra ell per sedició no els competeix immiscir-se en la seua execució.
En aquest assumpte els magistrats només han decidit sobre la mesura cautelaríssima sol·licitada, rebutjant-la de pla. Ara falta encara conéixer el fons de la qüestió, relatiu a si l'acord de la JEC s'ajusta o no a dret. Aquesta part, que requereix un major debat, es deixarà per a més endavant.
Segons l'advocat de Junqueras, l'execució de l'acord de la JEC provoca al seu representat "danys irreparables i irreversibles" en poder ser substituït en l'Eurocambra pel següent membre de la llista d'ERC.
Més llegit
-
Localitzen sa i estalvi en aigües d’Algèria l'ocupant d’un veler que va desaparéixer fa onze dies a Alacant
-
Vandalitzen la casa de l'autor confés de l'assassinat del menor de 13 anys a Sueca
-
Interrompuda la circulació de l'L1 de Metrovalència entre Picassent i Vilanova de Castelló perquè el vent ha despenjat la catenària
-
José Luis Ábalos renuncia a l'acta de diputat al Congrés
-
La borrasca Kristin deixa nombroses incidències per vent i neu a la Comunitat Valenciana
-
La borrasca Kristin activa l'avís taronja per vent de 90 km/h a tot Alacant i l'interior de València