El Suprem demana a l’Eurocambra que alce la immunitat d’Alvise per presumpte assetjament a dos eurodiputats
És una de les cinc causes que té obertes l'europarlamentari en l'alt tribunal, una d’elles per suposadament assetjar Susana Gisbert
El Tribunal Suprem ha sol·licitat per tercera vegada al Parlament Europeu que alce la immunitat a l'eurodiputat Luis Alvise Pérez, en este cas per a continuar la investigació contra ell per presumpte assetjament contra dos antics companys que van abandonar la formació S’ha acabat la festa (SALF).
És una de les cinc causes que té obertes l'europarlamentari en l'alt tribunal. En tres d'elles, l'instructor ja ha sol·licitat el suplicatori a l'Eurocambra per a procedir. De fet, fa unes setmanes, el Parlament Europeu va respondre a una d'eixes peticions i el ple de la cambra va acordar retirar-li la immunitat en el procediment en el qual se l'investiga per assetjament a la fiscal delegada contra delictes d'odi a València, Susana Gisbert.
La causa d’esta última petició de suplicatori està oberta per presumptes delictes d'assetjament i revelació de secrets arran de la querella dels eurodiputats Diego Adrián i Nora Junco, que van abandonar la formació política per considerar-se víctimes d'assetjament després de ser triats juntament amb ell en els passats comicis europeus de 2024.
Després que tant Alvise com els querellants declararen, l'instructor del cas, Manuel Marchena, creu que ha arribat el moment de dirigir-se a l'Eurocambra per a “instar la concessió del suplicatori que determine la suspensió de la immunitat” del líder de SALF.
En una interlocutòria, el magistrat explica que els fets investigats se centren en les declaracions d'Alvise en un pòdcast, en les quals hauria animat els seguidors a perseguir i assetjar els dos eurodiputats “per haver-se deixat subornar” en una votació de l'Eurocambra sobre el rearmament europeu. Però en declarar davant del jutge, el gener passat, Alvise va negar tal assetjament i va al·ludir a un context de confrontació política i d'un canvi d'orientació de principis dels dos excompanys.
Més llegit
-
València recupera un vol directe a Nova York quasi quinze anys després: United Airlines connectarà les dos ciutats el juny del 2027
-
Tres ferits, dos greus procedents de Luxemburg, en un aparatós accident a l'AP-7 a Ondara
-
Investiguen el cas del cadàver d'una dona de 64 anys que han trobat a la platja de Puçol
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Kareem Tunde se’n va al West Bromwich Albion
-
Un meteostunami o rissaga sorprén els banyistes de les platges de Santa Pola, Dénia i Xàbia