Sumar tria Estrella Galán com a candidata a les europees
La coalició destaca que el fitxatge de la directora de la CEAR és un bon perfil, ja que fixa la qüestió de la migració i la política de fronteres com una de les banderes del projecte
Sumar ha triat com a cap de llista a les eleccions europees Estrella Galán, directora general de la Comissió Espanyola d'Ajuda al Refugiat (CEAR). La seua proposta per a liderar la llista per a la cita electoral del 9 de juny s'ha traslladat durant les últimes hores a les formacions polítiques aliades de Sumar.
Des de sectors de la coalició d'esquerres han destacat que el seu fitxatge és un bon perfil, ja que fixa la qüestió de la migració i la redefinició de la política de fronteres com una de les banderes del projecte.
Sumar ha destacat que en els comicis europeus està en joc "el futur d'Europa" i consideren "imprescindible" que abandere la candidatura una persona "compromesa amb els drets humans i amb una Europa d'acolliment".
En aquest sentit, han subratllat que Galán és experta en drets humans, migracions, asil i refugi, a més de ser llicenciada en Antropologia Social i Cultural i diplomada en Treball Social per la Universitat Complutense de Madrid.
Al seu torn, ressalten que la candidata ha desenvolupat la carrera professional en el tercer sector, amb més de trenta anys d'experiència treballant per la defensa dels drets humans, el dret d'asil i la inclusió de col·lectius en risc d'exclusió i exclosos.
També ha format part de plataformes com ara la Coordinadora Estatal d'ONG per al Desenvolupament, el Fòrum d'Integració Social d'Immigrants, la Plataforma d'Organitzacions d'Acció Social, EAPN-Espanya, entre altres. A més, durant la seua trajectòria ha participat en diverses ocasions com a ponent en la comissió de llibertats civils, justícia i afers d'interior (LIBE) del Parlament Europeu i en diversos congressos i trobades d'institucions comunitàries.
Compromís no ha definit el perfil de candidat
Ara queda per ultimar els llocs que ocuparan les diferents formacions en la llista. Les principals formacions aliades de Sumar com els comuns, IU, Més Madrid, Compromís o Verds Equo han reivindicat llocs d'eixida en la candidatura de coalició.
De la part de Compromís no han definit el seu perfil de candidat i estaven en negociacions amb Sumar, encara que el seu objectiu per a concórrer junts és estar entre els quatre primers llocs de la llista.
Més llegit
-
Desenllaç tràgic a Agost: el jove de 25 anys atrinxerat a casa es lleva la vida
-
Mor un home en un accident de tractor en bolcar el seu vehicle a Silla
-
Mor un home de quaranta anys tirotejat en el seu domicili d'Alaquàs i davant del fill menor d'edat
-
Mor una persona en una explosió en la pirotècnia Ferrández de Redován
-
La Unió Europea prohibix l'ús dels esmalts amb dos components tòxics a partir de l'1 de setembre
-
Les mentides de la dana van agreujar l'emergència i soscavaren la confiança ciutadana