Sánchez reconeix que l'amnistia "no era el pas següent que volia fer"
El president del govern la justifica per l’estabilitat que donarà i la compara amb el matrimoni homosexual o el divorci: "Serà bona per a la convivència del país"
Els qui ara s'oposen a la llei d'amnistia que ha pactat el PSOE amb Junts per als implicats en el procés independentista de Catalunya acabaran acceptant-la. Almenys així ho veu el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, qui ha comparat aquest acord per a deixar sense efectes les condemnes als processats amb la llei del divorci o la del matrimoni homosexual.
En una entrevista en TVE, Sánchez ha exposat que tant els que es manifesten als carrers com els partits que s'hi oposen, com ara el PP i Vox, acabaran assumint-la perquè "serà bo per al país en termes de convivència" i, a més, l’amnistia "reincorpora" al sistema forces polítiques que des del 2017 estaven fora, en referència a Junts.
L'amnistia és un pas coherent i conseqüent
No obstant això, Sánchez ha admés que concedir una amnistia als independentistes "no era el pas següent que volia fer" però ha destacat que és un pas "coherent i conseqüent" amb la política "de normalització i estabilització" a Catalunya que, segons ha defensat, ha aplicat a Catalunya en els últims anys.
És bo, si dos no s'entenen, que hi haja un tercer que verifique que els acords marxen
D’altra banda, el cap de l’executiu espanyol, en la primera entrevista que concedeix des que va ser elegit president, ha defensat la figura del verificador per a salvar l'"extraordinària desconfiança" que hi ha entre el PSOE i els partits independentistes. Així mateix, ha avançat que es farà públic qui és la persona que els acompanyarà en "aquest procés de diàleg, tant amb ERC com amb Junts".
"És bo, si dos no s'entenen, que hi haja un tercer que verifique que els acords marxen", deia per a justificar aquesta figura. "Si tenim posicions molt dispars la bona notícia és que, almenys des d'aquestes posicions molt dispars i l'extraordinària desconfiança, ens hem citat a dialogar", ha destacat.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Informatiu migdia
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort