Feijóo ofereix un pacte de governabilitat a Sánchez
El president del govern espanyol es reunirà amb el nou líder del PP a la Moncloa dijous vinent
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, es reunirà amb el nou líder del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, dijous vinent al Palau de la Moncloa, segons ha afirmat Feijóo aquest diumenge.
El gabinet de Sánchez s'ha posat en contacte amb el de Núñez Feijóo després que l'han elegit com a president del PP amb el 98,35% dels vots en el XX Congrés Nacional de la formació, celebrat aquest dissabte a Sevilla.
En la reunió, segons avança El Mundo, el nou president del PP plantejarà diversos pactes d'estat al president del govern. El més important és el de governabilitat, perquè els socialistes deixen de "dependre parlamentàriament d'Unides Podem", tal com detallen des de Génova.
En política exterior, Feijóo reclamarà el compromís de pactar per endavant les grans decisions. També en Sanitat proposarà una llei de pandèmies que servisca de base normativa per al futur. Respecte a economia pretén posa l'èmfasi en la política tributària i la reducció de la despesa, en polítiques socials i en el foment de la igualtat entre homes i dones.
Sánchez ha felicitat Núñez Feijóo, una hora després que el president de la Xunta haguera sigut elegit president del PP. "En aquests temps complexos, treballar amb unitat i responsabilitat pel bé comú de la ciutadania ha de ser una prioritat de tots i totes", ha escrit en el seu compte de Twitter.
Més llegit
-
Descobrixen una finca amb actes taurins il·legals després que una vaqueta escape i talle l’AP-7
-
Prop de 150 milions anuals i 500 llocs de treball directes: l'impacte econòmic del Roig Arena
-
Un mort i cinc ferits en un accident de trànsit a la CV-21, a l'Alcora
-
Arriba un episodi de pluges fortes, amb acumulats de 120 l/m² en sis hores
-
El PSOE i Sumar negocien l’aprovació de mesures contra Israel en el Consell de Ministres del dimarts
-
Mor un motorista en un accident de trànsit en la CV-410, a Aldaia