Sánchez demana a Europa una resposta conjunta a l'escalada del preu de la llum
El president del govern espanyol ha demanat al Consell Europeu i a la Comissió que al llarg d'octubre hi haja un debat en profunditat sobre aquest assumpte
El govern espanyol mira a Europa per l'escalada del preu de la llum. El president espanyol, Pedro Sánchez, ha demana al Consell Europeu i a la Comissió "audàcia, contundència i innovació" per a aconseguir una resposta comuna" a aquest problema.
Sánchez va plantejar la necessitat d'una resposta conjunta de la UE en el sopar de dimarts a la nit amb els líders comunitaris abans de la cimera amb els Balcans Occidentals. Allí va demanar, segons ha explicat aquest dimecres en declaracions als periodistes, al Consell Europeu i la Comissió que al llarg d'octubre hi haja un debat en profunditat sobre aquest assumpte.
La tarifa elèctrica, de fet, serà, a petició d'Espanya, un dels eixos de la cimera que protagonitzaran a Brussel·les els caps d'Estat i de govern de la UE. "Hem demanat a la Comissió que siga audaç en la resposta. Estem davant una crisi sense precedents que necessita mesures extraordinàries, innovadores contundents per part de la UE per a poder contindre l'alça dels preus de la llum", ha argumentat el màxim responsable polític espanyol.
Espanya ha llançat dos propostes a la UE: fer una compra conjunta de gas i revisar el sistema de fixació de preus en el mercat de l'electricitat. Sánchez opina que "el sistema de preus marginalista el que provoca és penalitzar les fonts d'energia renovables i que són molt més competitives".
Respecte a la compra conjunta de gas, va subratllar que els socis europeus són més forts units, com creu que es va demostrar amb la compra conjunta de vacunes contra el coronavirus.
En un sentit semblant es va pronunciar aquest dimarts la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, que va obrir la porta al fet que la Unió Europea estudie "desvincular" del preu de l'electricitat el del gas natural per a controlar la pujada dels preus energètics. Von der Leyen va recordar que a Europa hi ha "molta energia barata com, per exemple les renovables".
Més llegit
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
Una marea verda de mestres inunda els carrers del centre de València
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres