S'obri el termini per a sol·licitar el vot per correu davant de les eleccions del 28M
La petició pot fer-se fins al 18 de maig de manera telemàtica en el web de Correus, o presencialment en qualsevol oficina
Aquest dimarts s’obri el termini per a sol·licitar el sufragi per correspondència en les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, que seran el 28 de maig d’enguany, d’acord amb la convocatòria que publica hui el Butlletí Oficial de l’Estat.
Aquells electors i electores que decidisquen votar per correu podran sol·licitar el certificat de la seua inscripció en el cens electoral corresponent, fins al 18 de maig inclòs. Segons detalla Correus, l'obtenció d'aquest certificat és requisit imprescindible per a poder emetre el vot i pot sol·licitar-se per via telemàtica a través del web www.correos.es, o presencialment en qualsevol oficina d'Espanya.
Si s’opta per la sol·licitud a través del portal web, que evita desplaçaments, l'interessat ha d'acreditar la seua personalitat mitjançant una firma electrònica i acceptant-se com a sistemes d'identificació vàlids els certificats de persona física reconeguts pel Ministeri d'Indústria i el DNI electrònic (DNI-e).
Per contra, aquells que es dirigisquen presencialment a una oficina, hauran de ser directament els mateixos electors, excepte en cas de malaltia o discapacitat —acreditada mitjançant certificació mèdica oficial— que li impedisca la formulació personal d'aquesta petició. En el moment de formular la sol·licitud, els interessats han d'acreditar la seua personalitat presentant el DNI, passaport o permís de conduir originals davant de l'empleat de l'oficina postal.
Correus entregarà les sol·licituds rebudes en les delegacions provincials de l'Oficina del Cens Electoral, que enviaran als sol·licitants, des del 8 de maig, la documentació necessària perquè puguen exercir el vot per correu. El termini de depòsit del vot per correu acabarà el 24 de maig del 2023.
Més llegit
-
Un passatger espanyol de l'Hondius dona positiu provisional per hantavirus al Gómez Ulla
-
Educació torna a emplaçar els sindicats a la taula de negociació "sense soroll de fons"
-
Segona jornada de la vaga educativa: piquets, tancaments de centres i mobilitzacions
-
Educació xifra en un 50,12% el seguiment de la primera jornada de vaga indefinida en l'ensenyament, que els sindicats eleven al 90%
-
La pista de Silla, la d’Ademús a València i l’A-70 a Alacant acumulen este dimarts diversos trams de retencions
-
Jornada de cel cobert i tronades amb possibilitat de graníssol a l'extrem nord
Més vist
Més escoltat
-
11.05.2026 | 90 minuts
-
10.05.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
11.05.2026 | Cadena de valor | El sector del metall necessitarà 52.000 treballadors en els pròxims cinc anys
-
11.05.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Jorge d’Andrés revisita el Sent Soví en un menú medieval
-
12.05.2026 | Les notícies del matí
-
11.05.2026 | L'hora de la cultura | Antonio Lazcano i "El Pretext", amb Arturo Orrico