Reunió de la Junta Central de Regants del transvasament Xúquer-Vinalopó
En debat, les mesures que emprendran contra la decisió de la Generalitat d'assumir la titularitat de l'embassament del Toscar.
La Junta Central de Regants del transvasament Xúquer-Vinalopó fa aquest dilluns l'assemblea per a decidir les accions que emprendran contra la decisió de la Generalitat d'assumir la titularitat de l'embassament del Toscar, que distribueix les aigües que arriben del Xúquer. La Generalitat assegura que compleix la resolució del TSJ i que la gestió de les aigües es decidirà més avant.
L'embassament del Toscar recull les aigües del Xúquer abans de distribuir-les als camps del Vinalopó. Una peça clau del transvasament que des de fa cinc anys gestionaven els mateixos regants i que des d'ara administrarà la Conselleria d'Agricultura. El Consell ha argumentat que d'aquesta manera compleix la resolució del TSJ que va denegar les mesures cautelars que demanaven els regants.
Els regants han denunciat que la Generalitat va entrar dijous a les instal·lacions i va canviar els panys. Per això no poden gestionar l'aigua, com feien fins ara. En la Conselleria d'Agricultura asseguren que només pretenen recuperar la titularitat pública de l'embassament i que la gestió de les aigües la donaran en concessió més avant.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang