El rei rep la presidenta del Congrés per a iniciar el procés d'investidura
El cap de l'Estat ha buidat l'agenda i podria iniciar els contactes amb els líders polítics aquesta mateixa setmana.
La presidenta del Congrés, Meritxell Batet, ha entregat el rei Felip VI la llista de dirigents polítics amb els quals haurà de reunir-se en la ronda de consultes prèvia al procés d'investidura del president del govern espanyol.
Entre aquests no estarà el diputat electe per Junts per Catalunya i pres preventiu en la causa pel procés, Jordi Sánchez, a qui aquest dilluns el Suprem li ha negat la possibilitat. Per aquest motiu el partit el substituirà per la diputada Laura Borràs. Tampoc hi assistiran ERC i EH Bildu, que han renunciat al dret a participar en la ronda de consultes.
Es preveu que els contactes comencen aquesta setmana, ja que el cap de l'Estat ha buidat la seua agenda i no té previst cap altre acte oficial.
L'article 99 de la Constitució estableix que el rei, "prèvia consulta amb els representants designats pels grups polítics amb representació parlamentària, i a través del president del Congrés, proposarà un candidat a la Presidència del Govern".
És la segona vegada que Batet i el rei es reuneixen al Saló d'Audiències del palau de La Zarzuela, després d'una primera trobada, el passat 22 de maig, en la qual la presidenta del Congrés li va comunicar oficialment la constitució de les Corts de la XIII legislatura.
Més llegit
-
L'alacantí atacat per un tauró a les Maldives celebra el primer mes casat després de la tragèdia: "No hi havia millor persona amb qui travessar la tempesta"
-
La vaga en l'ensenyament valencià serà indefinida i ja té data: començarà l'11 de maig
-
Sanitat ordena la retirada d'una crema depilatòria de Deliplus per no garantir-ne un ús segur
-
Quatre detinguts pel presumpte crim violent de l'empresari Jesús Tavira als afores d’Alacant
-
La pista de Silla acumula cinc quilòmetres de retenció en sentit València i la V-30 quatre cap a l’A-7
-
El pont de maig registrarà vora 800.000 desplaçaments: estes seran les sis carreteres valencianes més col·lapsades